Как се прави онлайн магазин за дрехи

4.9/5 - (8 гласа)

Как да си направя собствен онлайн магазин?

Как се прави онлайн магазин за дрехиТози въпрос интересува голяма част от интернет предприемачите. В тази статия решихме да опишем процеса и стъпките, които са необходими, за да създадете успешен онлайн магазин за дрехи и облекла. Това ръководство ще работи и при други типове онлайн магазини, но все пак – някои от стъпките ще се различават. Всяка сфера има своите специфики, затова препоръчваме индивидуалния подход за създаване на онлайн магазин, ако искате да максимизирате ефекта от своята дейност. Имайте предвид, че създаването на онлайн магазин е само началото, точно поради тази причина в този кратък наръчник ще включим и информация за това как да рекламирате и популяризирате своя електронен магазин.

Избор на платформа за изработка на онлайн магазин

Най – вероятно знаете, че в днешно време съществуват прекалено много платформи, чрез които можете да направите online магазин. Включително има безплатни инструменти и системи, които да използвате в своето начинание. Имате възможност да тръгнете по три различни пътя още в самото начало:

1. Дали да използвате някои от лесните за ползване системи, чрез които ще имате онлайн магазин за няколко минути (например Shopify, Shopiko)?

Леснота за ползване: 90%

*по-високият процент означава по – голяма лекота при ползване.

Възможност за надграждане: 20%

*по-високият процент означава по – добра възможност за надграждане.

Цена: 60%

*по-високият процент означава по – ниска цена.

2. Дали да използвате безплатните системи за управление на съдържанието (например OpenCart, WordPress), които обаче са малко по – трудни за ползване, но предлагат неограничена възможност за развитие и промяна?

Леснота за ползване: 70%

*по-високият процент означава по – голяма лекота при ползване.

Възможност за надграждане: 90%

*по-високият процент означава по – добра възможност за надграждане.

Цена: 70%

*по-високият процент означава по – ниска цена.

3. Или може би да се доверите на външна фирма, която да се заеме с цялостното изграждане на вашия онлайн магазин?

Леснота за ползване: 80%

*по-високият процент означава по – голяма лекота при ползване.

Възможност за надграждане: 90%

*по-високият процент означава по – добра възможност за надграждане.

Цена: 10%

*по-високият процент означава по – ниска цена.

Всяка една от тези възможности има различни предимства и недостатъци. Може би най – напред е добре да прецените, дали желаете да развивате своя е-магазин във времето. Ако не смятате това за приоритет, първият вариант вероятно ще ви излезе най – изгодно.

Ако предоставите изграждането на вашия online магазин за дрехи на външна фирма, ще имате най – малко притеснения и ще може да се радвате на готов продукт, заедно с инструкции за ползване и отлична техническа помощ.

CMS за създане на е-магазин

Желаете ли да имате почти неограничени възможности за надграждане, добавяне на функционалности, различен дизайн, то трябва да изберете някоя от безплатните CMS платформи и да се научите как да я ползвате адекватно. В интернет същестуват различни онлайн курсове, които ще ви помогнат да се научите да боравите с OpenCart или WordPress например. Сравнявайки всички аспекти, може да заключим, че изграждането на онлайн магазин от вас самите е най – трудно, но пък сравнително изгодно и с добра възможност за бъдещо развитие.

В това видео сме направили основен преглед на една от безплатните платформи за онлайн търговия, която смятаме за доста успешна:

Как се прави онлайн магазин за дрехи

Как се прави онлайн магазин за дрехиНеобходимо е да проучим конкуренцията, за да знаем точно колко и какви магазини и фирми ще имаме срещу себе си. Може да използваме безплатния инструмент SimilarWeb, за да видите трафикът към онлайн магазининте на вашите съперници. Отделно е добра идея да проучите къде рекламират другите електронни магазини, по кои ключови думи са се класирали в търсачките, какъв трафик и аудитория привличат. Един добър инструмент е Serpstat. Като допълнение може да ползвате информацията, която предоставя Follow.net.

След като сте се запознали с вашите конкуренти, добре е да се насочите към една по – тясна таргет група, например дамски рокли, мъжки ризи и др., но само като предварително сте проверили трафикът и потенциалът по определените ключови думи. За тази цел, използвайте Google Keyword Planner. Когато сте се насочили към конкретна група клиенти, след това лесно може да разширявате тази аудитория, като добавяте нови категории. Като цяло, правилото е, че колкото по – тясно насочен е даден онлайн магазин или уеб сайт, толкова по – лесно “ще пробие” в органичните търсения.

Изградете правилна структура на online магазина

Изберете добър домейн. Лесното за запомняне и въвеждане име на сайта е добро начало. Потенциалните клиенти ще могат лесно да се сетят за домейна, след като са видяли реклама във Facebook или Google. Затова се постарайте при избора на подходящ.

Изградете структурата на категориите и връзките във вашия online магазин, така че всичко да бъде достъпно с няколко клика. Ако спазите това правило – ще помогнете на потребителите да намират лесно всичките ви продукти, както и ще улесните търсачките за индексацията на страниците ви. Добре е да се стига до най – отдалечената страница на сайта ви с максимум 2-3 клика от главната.

Използвайте четими URL адреси. Това ще подобри шансовете за по – добро класиране в Google. Четим URL адрес е например “mzone.bg/smartfoni-i-tableti”, докато не толкова приятен за човешкото око е “mzone.bg/index.php?page=smartfoni-tableti”. Ако използвате OpenCart, WordPress или друга от широко разпространените CMS платформи, тези функционалности идват със самата система. Съществуват също разширения или plugin-и, които да се погрижат за още по – доброто представяне в търсачките.

Добавете информация за вас, доставки, работно време

онлайн магазин за дрехиПогрижете се потребителя да има лесен достъп до страници с информация за вас, информация за доставки, работно време, информация за връщане и всякаква подобна техническа информация. Добре е да има връзки към тази информация още от началната страница. Това ще изгради известно доверие в потенциалните клиенти и те биха били по – склонни да поръчат, ако видят как точно седят нещата с връщането на артикул, доставката и т.н.

Качествени снимки, описания, текстове

Важно е да добавяте качествени и детайлни описания на продуктите и категориите в своя онлайн магазин. Качвайте изображения, които са с достатъчно добро качество, но същевременно не прекалено тежки. Трябва да намерите баланса при картинките, които използвате. Вижте как да оптимизирате изображенията за уеб. Използвайте снимки на продуктите си на бял фон, за да се отличават повече. Може, разбира се да използвате и друг тип фон, но е добре той да бъде еднакъв за всички артикули и те да се отличават ясно.

Добавяте уникални описания на продуктите и категориите. Правилен подход е да добавяте снимки не само на артикулите, но и на техните категории, както и на информацията за производителите. Добре е да се погрижите за всички страници, където може да попадне клиента.

Задължително следете резултатите си

За успех на даден онлайн магазин или уебсайт, трябва задължително да се проследява потребителското поведение и начин на взаймодействие със страниците. Google Analytics е отличен начин да разберем от къде идват нашите посетители, колко време прекарват на сайта, кои страници гледат най – много, както и кой метод на реклама дава най – добри резултати. Трябва да се настроят определени цели, които да проследяваме и отичитаме, като значими за нашия бизнес. Един от начини, чрез които да настроим маркиране на значими действия, предприети от потребителя, е Google Tag Manager. Чрез този безплатен инструмент може да интегрирарме различни типове проследяване, като ремаркетинг тагове, отчитане на реализиции, Facebook pixel, индивидуални HTML фрагменти и др. В голяма степен, Google Tag Manager ще ни спести добавянето на много различни типове проследяване, което ще избегне бавното зареждане на нашия онлайн магазин.

Записвайте сесиите за потребителите

Можете да записвате действията на потенциалните клиенти в различни аудитории, към които да насочвате реклама след това. Това става с ремаркетинг проследяване от Google, както и от Facebook pixel-a. Добавяйки тези функционалности във вашия оналайн магазин, ще можете да записвате потребителите в различни групи, на базата на посетените от тях артикули във вашия магазин.

Съществува още един интересен начин за изучаване на потребителското поведение. Това е Yandex Metrica. Този безплатен инструмент може да записва потребителските сесии във видео, което вие да изгледате след това. По този начин ще видите от първа ръка, как борави потребителят на сайта, къде спира вниманието си и кои бутони натиска. Вижте и едно видео, в което е показано как точно работи Yandex Metrica:

Възможност за социално споделяне

Добавете опция за социално споделяне във вашия онлайн магазин за дрехи. По този начин можете да увеличите ангажираността на разглеждащия. Ако на страницата на вашия артикул има линк за споделяне във Facebook, шансът някои друг да види този продукт се увеличава. Може да интегрирате и бутон за харесване на страницата ви във Facebook. Не забравяйте, че в днешно време хората прекарват огромна част от времето си там.  Новите възможности за реклама, които Facebook предоставя, разширяват неимоверно възможностите за популяризиране на вашия online магазин за дрехи.

Реклама на онлайн магазин за дрехи

Популяризирайте своя е-магазин във Facebook

Facebook реклама на онлайн магазинМоже би, един от най – ефективните методи за реклама на е-магазин за дрехи е Facebook. Там хората прекарват времето си в забавление и общуване, затова трябва да имате едно наум. Потребителите на социалната мрежа не винаги са отворени към директна покупка, затова вашата рекламна стратегия трябва да се съобрази с това.

Най – напред трябва да създадете Facebook страница на вашия сайт, като това задължително трябва да бъде страница на бизнес, а не потребителски профил. Facebook ги разграничава, като не са редки случаите на изтрите потребителски профили, които са създадени с име на бизнес профил. Достигането до потенциални клиенти може да стане естествено и с платена реклама. Препоръчваме, да публикувате съдържание достатъчно често.

Добре е също така да отделите известна сума за платено популяризиране. От скоро Facebook ограничава дори органичното достигане на фенове на наши страници, т.е. дори да имаме 10 000 фена, няма да успеем да достигнем до всички с безплатна публикация в профила ни.

Трябва да знаете, че хората са склонни да се ангажират по – лесно със съдържание в сферата на онлайн магазините, предлагащи облекло. Тези статии, постове и снимки изглеждат естествено на клиентите и няма да са необходими много усилия, за да започнете да привличате трафик. В някои други сфери, може да се окаже доста скъпо, за да съберем лайкове на страницата или даден пост.

Има различни типове реклами във Facebook. Можете да привличате харесвания към вашата бизнес страница, да популяризирате публикация, да събирате потенциални клиенти или да привличате трафик към сайта. Същестуват и ремаркетинг стратегии, където да достигате до потебители, които са били на вашия уеб сайт или са извършили определено действие. Ако решите да постигнете наистина добри резултати, добре е да се доверите на специалисти във Facebook рекламата.

Реклама на онлайн магазин в Google AdWords

Реклама в Google на онлайн магазинРекламата в Google също е удачен вариант. В мрежата за търсене на Google потребителите търсят активно нещо, което ги интересува. Можете да се покажете най – напред, точно пред погледите на търсещите. Този тип реклама е много подходящ, но трябва да притежавате известни умения, за да създадете ефективна кампания.

Може да използвате реклами в дисплейната мрежа или видео реклами, за да достигате до повече хора. Това представляват банери или видео, което да насочите към конкретни таргет групи. Това може да са аудитории по интереси, афинитет, поведение и др.

Най – добрата стратегия е, да използате микс от рекламни похвати и да измервате прецизно техните резултати. Имайте предвид, че трудно може да се каже кой канал е най – подходящ, често различните начини на реклама си помагат, за да постигнат крайния резултат. Оказва се, че някои рекламни похвати са по – добри за привличане на нов клиент, а друг е по – подходящ за повторното му ангажиране и подтикване към покупка.

Още за ремаркетинга

Ремаркетинг е един от начините да се свържете повторно с посетител на вашия сайт или човек, изгледал ваше видео. Силата тук произтича от това, че потребителя вече веднъж е видял ваше съдържание или продукт и е много по – склонен да отвори нова обява, предлагаща му допълнителна отстъпка, например.

Можете да настроите ремаркетинг в дисплейната мрежа на Google, както и във Facebook. Както казахме, различните канали на реклама си помагат, за достигане на общата цел.

Цена за създаване на онлайн магазин

Естествено, цената за създаване на онлайн магазин може много да варира. Трябва най – напред да дефинирате собствените си цели и желани резултати. Едва след това можете да прецените колко може да струва създаването на магазина, както и рекламата до постигане на вашата цел.

Изработката на онлайн магазин на дрехи може да ви стува от 20-30 лв. до 4000-5000 лв. Отделно, трябва да вземете предвид разходите за реклама и оптимизация след това, понеже трудно ще започнете да продавате веднага. Трябва да гледате на създаването на online магазин, като една дългосрочна инвестиция и да избягате от модела, че ще дадете 60 лв. на месец и трябва да изкарате 100 лв. веднага. По – значимите резултати идват с напредването на времето и то само, ако развивате адекватно своя електронен магазин.

Вижте също така конкретни съвети за успешен онлайн магазин.

Ако желаете сами да изградите свой онлайн магазин, погледнете нашите онлайн курсове. Запознайте се как да изградите онлайн магазин с WordPress и WooCommerce, както и как да направите електронен магазин на OpenCart.