Статии за Онлайн магазини

оптимизация на сайт за бързо зарежданеЕдва ли има нещо по-досадно от бавен сайт. В днешно време е наложително всяка уеб страница да се зарежда достатъчно бързо, за да бъде конкурентна. Негативните ефекти от ниската скорост на зареждане се изразяват в различни направления:

Прочети още

преминаване към HTTPSДо преди няколко години – притежаването на SSL сертификат беше една допълнителна и скъпа екстра. Към настоящият момент става все по – важно да се използва по – сигурният протокол HTTPS за всеки сайт или онлайн магазин, а добрата новина е, че цената вече не е толкова висока. Но какво всъщност налага този преход? Това е увеличаващата се тенденция за по – сигурен уеб. Движение се налага от Google и в следващите редове ще опишем част от предимствата да преминете към сигурния протокол и ще очертаем евентуалните вреди, ако останете на http.

Прочети още

блог секция в OpenCart магазинOpenCart е в ТОП 3 на най-популярните и най-използваните системи за изграждане на онлайн магазини. Но тя си има един основен недостатък, който обаче може да се превърне във ваше скрито и специално оръжие за печалба пред другите магазини на същата система. И това е, че OpenCart няма вграден блог, а всички качествени модули за тази цел са платени. Ако се колебаете дали да взимате такъв, нашият съвет е – направете го, понеже наистина си заслужава. А защо?

Прочети още

хибриден онлайн магазинЗа жалост на някои и за щастие на други, магазините или са успешни, или не са. Средното положение се среща много рядко, но то не удовлетворява никой. Защо го споменаваме ли? Защото вашият магазин може да стане успешен много бързо и много по-евтино – почти без никакви средства за реклама и без излишни усилия. (Пояснение: Всички успешни магазини, които не са хибридни влагат стотици хиляди за реклама в Google и не само. Неприятно, но факт! )

Прочети още

мобилна версия или адаптивен дизайнВ тази статия ще говорим за мобилния трафик и сайтовете, пригодения за мобилни устройства. Глобално трафикът от преносими устройства нараства от няколко години, а към настоящият момент е средно над 60% от общия. Ако сте собственик на уеб сайт или онлайн магазин, със сигурност трябва да обърнете сериозно внимание на този тип потребители. При кратко проучване ще разберете, че същестуват няколко типа уеб страници, подходящи за мобилни устройства. В този материал ще разгледаме мобилната версия на сайт, както и адаптивния (responsive) дизайн.

Мобилната версия на сайт

Мобилната версия на сайт е копие на основния уебсайт, но предназначен само за мобилни устройства. Най – често той работи на отделен URL адрес (например m.site.bg) и е разграничен от основните страници. Предназначението на мобилния сайт е да предостави по – добро изжяваване на потребителите на смартфони и таблети, чрез правилно оразмерени зони на допир, по – малки изображения и като цяло по – голямо удобство на малки екрани.

Прочети още

значимост на мобилния трафикВ днешно време, няма нужда да питаме дали мобилният трафик е важен, това е повече от ясно. Въпросът вече е насочен към интерпретиране на статистиката, за да се разбере поведението на потребителите при използването на различни видове мобилни устройства, както и техните предпочитания.

Ще разгледаме основни показатели за потребителското поведение от мобилни устройства и като цяло значимостта на мобилния трафик. За по – голяма яснота сме разделили различните аспекти на темата:

  • Време, прекарано на мобилни устройства;
  • Процент на потребителите, притежаващи мобилни устройства;
  • Какъв е процентът на посещенията от преносими устройства, съпоставен с трафикът от настолни компютри;
  • Процент на конверсии от мобилни устройства в онлайн магазини;
  • Mобилните приложения срещу мобилния сайт;
  • Колко важни са мобилните реклами.
Прочети още

как се добавя или премахва страница в GoogleВ тази статия ще опишем възможността за добавяне или премахване ръчно на страница от индекса на Google. Ще разгледаме добавянето в Google, както на нов сайт, така и на конкретни страници от вече индексиран уебсайт. Премахването на страници също е изключително важно, понеже в практиката се случва Google да индексира страници, които не желаем да са сред резултатите от търсене.

За да добавяме и премахваме страници от Google, трябва да използваме Google Search Console (Google Webmaster Tools). Това е единственият инструмент, който ни е необходим, за да извършваме тези действия. В него също така, може да видим още много ценна информация, свързана с нашия уеб сайт, да добавим sitemap, да следим за грешки при обхождането и др.

Прочети още

Направихме общ преглед на Google Tag Manager в предна статия. Сега е време да покажем как се настройва Google Analytics проследяване, чрез Google Tag Manager. Имплементирането на подобен тип проследяване няма да подобри веднага скоростта на зареждане на сайта, но е отправна точка към настройката на различни проследяващи маркери на нашата уеб страница. Иначе казано, трябва да започнете от Google Analytics тага и да продължите да надграждате с различни маркери за следене на значими за вас действия, извършени от потребителите.

Прочети още

opencart product exportМного често се налага да свържем нашия онлайн магазин с други платформи и сайтове в интернет. Това лесно може да се осъществи с xml export на продукти, заедно с допълнителни характеристики, като цена, количество, изображения, url адрес и др. Но как се осъществява такъв експорт в OpenCart? В тази статия ще дадем насоки как да направите това, чрез външен модул.

Модул за XML Export на OpenCart

Разширението, което бихме ви препоръчали е Any Feed. С негова помощ може да извършите динамичен екпорт на всички продукти от вашия онлайн магазин. Така например, може да качите по този начин всичките си продукти във външна платформа, като Pazaruvaj.com.

Прочети още

качествени текстовеАко искате да се показвате по – напред в органичните резултатите, трябва да обърнете внимание на много фактори. Безспорно, един от най – важните са текстовете. В тази статия ще дадем някои съвети за писане на качествено съдържание. Ако спазите тези насоки, почти сигурно е, че след определен период от време – вашите текстове ще започнат да се показват напред в резултатите на Google.

Уникалност на текст

Вашият текст трябва да бъде уникален. Вземането на чуждо съдържание и поставянето на вашия сайт е нещо, което трябва всячески да избягвате. Крадените текстове не само, че няма да повишат класирането, а може да имат неблагоприятен ефект. Затова, създавайте текстовото съдържание сами. Четете информация от чуждестранни сайтове, образовайте се повече по темата, но го направете сами. По този начин ще направите една от първите крачки към доброто класиране. Търсачките търсят полезни текстове и съдържание. Ако текстът, който сте поставили на вашия уеб сайт, съществува на още 2 – 3 места, каква полезност може да носи той?

Прочети още

Тук са всички публикации в секция онлайн магазини.