Статии за Онлайн реклама

304 статус код

HTTP хедъра Last-Modified (последно променен) предава на клиента времето на последната промяна на дадена уеб страница. Клиентът (браузър или бот ) изпраща на сървъра хедър “if-Modified-Since” и ако датата на последната промяна на страницата съвпада, сървърът връща заглавието “304 Not Modified ” и не рендира наново страницата. Ако времето за последната промяна е различно (или last modified header не е конфигуриран) — сървърът връща заглавието “200 OK” и зарежда страницата. Това означава, че вместо да рестартирате страницата и да актуализира кеша, клиентът получава само заглавие 304. Клиентът спестява трафик, а сървърът дава изпраща по-малко данни и спестява от натоварването от обработката на много ресурси.

Прочети още

Не винаги чист код


Темплейтите се правят различни хора, с различна степен на компетентност. А това означава, че не всички шаблони могат да бъдат качествени. С инсталирането на безплатен шаблон, рискувате да получите код с неясна структура и качество във вашия сайт. Разбира се, има много качествени и безплатни теми, но трябва да вземете решението много внимателно.

объркан, спагети код

HTML трябва да бъде валиден, да няма да има грешки и отговарят на официален стандартите на W3C.

Прочети още

Безплатни теми за WordPress

Често се налага да намерим добра тема за WordPress, която да е напълно безплатна и свободна за ползване. Разглеждайки всички предложения, които са налични на пазара, често може да загубим ориентация – коя тема би ни свършила работа.

В тази статия ще посочим 7 безплатни теми за WordPress, които можете да изпробвате още днес. Някои от тях притежават и платени версии, но със сигурност може да свършите по-голямата част от задачата си, чрез безплатния еквивалент.

Прочети още


Oscar е допълнителен модул за електронна търговия към Django, предназначена за изграждане на големи сайтове. Той е структуриран така, че всяка част от основната функционалност може да бъде персонализирана, за да отговаря на нуждите на проекта. Това позволява да се борави с широк спектър от изисквания за електронна търговия, от широкомащабни B2C сайтове до сложни B2B сайтове, богати на специфична за дадена област бизнес логика.

Прочети още


This page can’t load Google Maps correctly

Най-вероятнo сте попадали на карти, които изглежда не се визуализират коректно. Това може да бъде случаен сайт, а може дори да се е случило във вашия личен уебсайт. В тази статия ще покажем кратки упътвания, за да знаете как да разрешите проблема с това съобщение.

Примерна визуализация на проблема с некоректното зареждане на Google Карти

Прочети още

push нотификацииНай-вероятно вече сте виждали на доста места изкачащ прозорец, който ви подканя да дадете съгласие за изпращане на известия. Съществуват такива, които искат вашия email адрес и имена, като целта е да се изпращат интересни съобщения по електронната поща. От сравнително скоро е на разположение и друго средство, чрез което можете да комуникирате с вашата аудитория. Това са Push нотификациите.

Какво представляват Push известията

Когато посетите определен сайт или онлайн магазин, възможно е да се покаже следното съобщение:

пример за push нотификация

Ако ползвате мобилно устройство, известието ще бъде още по-интуитивно и неангажиращо:

push нотификация през мобилно устройство

Давайки съгласието си, потенциалните клиенти се добавят в списък, на които можете да изпращате специални съобщения. За разлика от другите методи на комуникацията, в голяма степен е сигурно, че изпратеното известие ще достигне до абониралия се. Email адресът е доста лично пространство и този канал е безспорно един от най-печелившите. Струва си да се обърне достатъчно внимание и на push известията.

Ето как се визуализират те на различните устройства:

показване на push известие

Колко често хората се абонират

Както можете да прецените, този тип свързаване с абонатите, е доста личен и ангажиращ. Ако записалият се е ползвал мобилно устройство, то известието би се показало на екрана на смартфона няколко минути след пускането му от ваша страна. Ако посланието, което се опитвате да предадете е достатъчно интригуващо, ефектът трябва да е много добър.

Нашите наблюдения показват, че между 3 до 7 % от посетителите на сайт с имплементирана такава функционалност – влизат в списъците. Съответно, това е добър процент потребители, до които можете да стигнете обратно, дори след като са напуснали сайта ви.

Имат ли ефект

Най-важното от всичко е резултатът. При кампания от този тип, тествахме изпращане до сравнително малък брой абонати.

статистика на push нотификации

Статистиката е събрана 2 дни след изпращане на известието в браузера. Половината от записалите се са получили съобщението, като близо една четвърт от тях са отворили рекламното послание. Трябва да се отчете и нишата в която е вашия уебсайт или онлайн магазин, както и това колко е интригуващо посланието. Все пак, може да се каже, че това е един допълнителен начин за достигане до целевата аудитория.

За повече информация как точно да имплементирате съвсем безплатно такава функционалност, свържете се с нас през контактната форма.


AdWords реклама – Можем ли сами?AdWords е продукт на Google Inc, както може би вече знаете. Благодарение на търсачката Google, както и на AdSense, рекламодателите могат да се радват на изключително успешна реклама. Всичко върви изключително лесно и бързо до момента на пускането на рекламата. Тогава си задаваме онези десетки въпроси от типа на „Това така ли е?“, „Това ли е моята рекламна мрежа?“, „Този рекламен банер хубав ли е?“ и още куп производни. В тази статия ще разберете какво е най-важното нещо, което трябва да направите при реклама в AdWords. Да започваме!

Прочети още

значимост на мобилния трафикВ днешно време, няма нужда да питаме дали мобилният трафик е важен, това е повече от ясно. Въпросът вече е насочен към интерпретиране на статистиката, за да се разбере поведението на потребителите при използването на различни видове мобилни устройства, както и техните предпочитания.

Ще разгледаме основни показатели за потребителското поведение от мобилни устройства и като цяло значимостта на мобилния трафик. За по – голяма яснота сме разделили различните аспекти на темата:

  • Време, прекарано на мобилни устройства;
  • Процент на потребителите, притежаващи мобилни устройства;
  • Какъв е процентът на посещенията от преносими устройства, съпоставен с трафикът от настолни компютри;
  • Процент на конверсии от мобилни устройства в онлайн магазини;
  • Mобилните приложения срещу мобилния сайт;
  • Колко важни са мобилните реклами.
Прочети още

как се добавя или премахва страница в GoogleВ тази статия ще опишем възможността за добавяне или премахване ръчно на страница от индекса на Google. Ще разгледаме добавянето в Google, както на нов сайт, така и на конкретни страници от вече индексиран уебсайт. Премахването на страници също е изключително важно, понеже в практиката се случва Google да индексира страници, които не желаем да са сред резултатите от търсене.

За да добавяме и премахваме страници от Google, трябва да използваме Google Search Console (Google Webmaster Tools). Това е единственият инструмент, който ни е необходим, за да извършваме тези действия. В него също така, може да видим още много ценна информация, свързана с нашия уеб сайт, да добавим sitemap, да следим за грешки при обхождането и др.

Прочети още

Направихме общ преглед на Google Tag Manager в предна статия. Сега е време да покажем как се настройва Google Analytics проследяване, чрез Google Tag Manager. Имплементирането на подобен тип проследяване няма да подобри веднага скоростта на зареждане на сайта, но е отправна точка към настройката на различни проследяващи маркери на нашата уеб страница. Иначе казано, трябва да започнете от Google Analytics тага и да продължите да надграждате с различни маркери за следене на значими за вас действия, извършени от потребителите.

Прочети още

Полезна информация и съдържание, което е свързано с онлайн рекламата и начините за популяризиране на сайт или онлайн магазин.