Какви възможности за реклама на сайт има, ако решим да изразходим средства за популяризирането на нашата страница? Това е наболял въпрос, понеже всеки собственик на бизнес иска да максимизира резултатите от своята дейност и да привлича все повече клиенти. Ще направим разделение първо на типовете рекламни мрежи, а след това ще кажем по нещо за отделните канали, където може да рекламираме.
Типове потребители
Условно може да приемем, че потребителите в интернет се делят на два типа: активни и пасивни.
Активни са тези, които знаят, че имат нужда от даден продукт или услуга и активно търсят решение на проблема си. За наше съжаление, процентното съотношение е сравнително малко. Това са около 10% от потребителите, 3% от които са готови да купят веднага, а около 7% се интересуват живо, но не са готови да купят на момента. Активните потребители търсят предимно в търсачките, например в Google.
Пасивни са тези, които имат намерение да купят занапред или все още не са осъзнали своята нужда от продукта. Такива са повечето от клиентите. Те разглеждат своите любими сайтове, но не търсят активно решение на своя проблем.
Подходящите типове реклама, както се досещате са различни при различните групи.
При активните работят повече контекстната реклама и SEO-то на определен сайт (доколкото може да го зачислим като тип реклама).
Докато при пасивните – банер рекламите дават повече резултати дългосрочно.
Може би най – добрата стратегия е да се използва микс от различните рекламни методи и да се прецени коя дава най – добър ефект, но въпреки това е важно да се знае как мислят потребителите.
Типове реклами
Контекстна реклама
- Възможност да се получат потребители по зададени ключови думи и фрази;
- Висок процент на превръщане на потенциалните клиенти в реални;
- Възможност за ползване на графични и текстови похвати;
- Възможност да получите трафик веднага;
Банер реклама
- Възможност за работа с различни целеви аудитории;
- Може да се използва за изграждане на имидж на компания;
- Възможност да се публикуват банери в специфични сайтове, където можете да намерите потенциалните клиенти за Вашия бизнес;
Оптимизация за търсачки
- Най – добрият вариант за активните потребител, много голяма част от тях отварят резултатите в топ 3 на органичните резултати;
- Много висока степен на доверие към сайтът, който е на предни позиции, покупката става по – лесно;
Видео реклама
- Сравнително нов и високоефективен метод за реклама;
- Удачно е да се използва, понеже видео съдържанието напоследък е едно от най – влиятелните;
Различни начини за рекламиране
Рекламата в популярната социална мрежа заема все по-значимо място, сред методите за реклама на сайт. В последните няколко години още повече се повиши ефекта от рекламите във Facebook. Друго много голямо предимство е, че таргетирането към потенциалните клиенти, може да се осъществи точно и прецизно, като това също допринася за качествата на този вид реклама. Трябва обаче да се знае, че Facebook е място преди всичко за забавление, като съответно не всяко съдържание е подходящо.
Google AdWords
Много мощен метод за популяризиране на Вашия сайт е Google AdWords. Това е метод за реклама на клик, където можете да привлечете наистина качествен трафик. Едно от най – важните неща, които трябва да знаете, е че се заплаща само за реално доведен потребител към целевата Ви страница, т.е. ефективността е доста голяма. Удачен метод за реклама и води до сайтът само потребители, който активно търсят решение на проблема си или в най – скоро време ще се налага да закупят.
Adwise.bg
Една от най – големите рекламни платформи в България. Плащане на клик или на импресии, същестуват много различни методи. Този сайт е част от голяма мултимедийна група и предлага разнообразни похвати за реклама на сайт в свързани страници.
Платени статии или публикации
Интересен метод, при който плащате на друг сайт, да напише реклама за вас, под формата на увлекателна статия или ревю. Високо ефективен е, понеже може да изберете страница с подходяща целева аудитория и да представите своя бизнес елегантно и ненатрапчиво пред потенциалните клиенти.
Най – важното, което трябва да запомните е, че е необходимо да се изпробват различни методи за реклама на сайт, докато се стигне до най – ефикасния за Вашия бизнес. Често това са два – три канала от където да привличате посетители.