Статии за SEO

Data Driven: как да вземате решения въз основа на данни

Какво представлява Data Driven подходът

Data Driven (буквално “задвижван от данни”) е подход за управление, основан на данни. Неговият основен постулат: решенията трябва да се вземат въз основа на анализ на цифрите, а не на интуицията и личния опит.
Data Driven се използва в различни области на бизнеса и науката. Ще разгледаме как се използва подходът в digital: маркетинг, дизайн и управление.

Прочети още


Редизайн на уеб сайт? 5 Важни стъпки за успех

Редизайнът на уеб сайт може да бъде мощна стратегия за даване на нов живот на бизнес процесите (особено в кризисни ситуации). Съществуват обаче и много случаи, при които лошо подготвеният редизайн води до финансови загуби, ядосани потребители и други тежки проблеми.

Изключително важно е да се проведат консултации с утвърдена SEO агенция за защита на класирането или агенция за уеб дизайн, която разбира стратегии за запазване на трафика.

Прочети още


WordPress 5.4 добавя lazy-loading на всички изображения

WordPress обяви, че WordPress 5.4 по подразбиране ще включва функцията lazy-loading на всички изображения. Тази функционалност ще добавя специален HTML атрибут на всички IMG елементи. Притежателите на WordPress сайтове вече няма да трябва да използват JavaScript или плъгини на трети страни, за да зареждат изображенията си, чрез похвата lazy loading.

Прочети още

22 тенденции в дигиталния маркетинг през 2020

Маркетингът се е променил повече през последните пет години, отколкото през последните 50 години, а бързият напредък ни кара да се замислим и съставим списък с най-важните и значими тенденции през 2020.

Може да е имало време, когато може да не обръщате внимание на изкуствения интелект или визуалното търсене, като трикове от най-новия научно-фантастичен филм-блокбъстър, но това време отдавна е минало. Понастоящем AI (Artificial Intelligence) играе важна роля в дигиталния маркетинг и е неразделна част от повечето тенденции в този списък.

Прочети още

Какво е Google Optimize и A/B тестинг?

В тази статия ще разкажем малко повече за един интересен, но не толкова популярен все още инструмент на Google, а именно Google Optimize. Повечето от дигиталните маркетолози са чували или ползвали Google Tag Manager, но малцина са се докосвали до Google Optimize.

Но с няколко думи, с какво може да ни е полезен тази платформа за A/B тестове:

Прочети още

Разпознаване на реч и гласови команди за вашия сайт

Разберете какво казват потребителите в ерата на гласовата революция

Много от умните устройства, които използваме ежедневно, поддържат технология за разпознаване на речта. С помощта на гласа търсим информация, купуваме стоки, дори управляваме други устройства. Технологичните гиганти използват умело технологиите за гласово търсене и разпознаване на реч, но възможно ли е да се възползваме от възможността да за гласово търсене в нашия собствен сайт без да сме Google или Facebook? Звучи невероятно, но в тази статия ще разкажем как работи тази технологията, дали тя ще се развива и какви промени в близко бъдеще очакват онлайн маркетинга.

Прочети още

HTTP хедъра Last-Modified ускорява индексацията на нови страници

304 статус код

HTTP хедъра Last-Modified (последно променен) предава на клиента времето на последната промяна на дадена уеб страница. Клиентът (браузър или бот ) изпраща на сървъра хедър “if-Modified-Since” и ако датата на последната промяна на страницата съвпада, сървърът връща заглавието “304 Not Modified ” и не рендира наново страницата. Ако времето за последната промяна е различно (или last modified header не е конфигуриран) — сървърът връща заглавието “200 OK” и зарежда страницата. Това означава, че вместо да рестартирате страницата и да актуализира кеша, клиентът получава само заглавие 304. Клиентът спестява трафик, а сървърът дава изпраща по-малко данни и спестява от натоварването от обработката на много ресурси.

Прочети още

WP Cron – какво представлява и как да се управлява

Управление на WordPress автоматизирани задачи

wp-cron.php в WordPress е скрипт, който изпълнява редица задачи, част от тях могат да бъдат:

  • публикуване на отложени публикации;
  • проверка за актуализации (WP, плъгини и шаблони);
  • изпращане на известия за нови коментари;
  • предупреждения за нови постове;
  • част от начина на работа на различни модули.

Този кодов фрагмент има доста задачи, затова е необходим. Въпреки това, честото стартиране може да повлияе негативно на хостинг ресурсите и да доведе до недостиг на RAM на по-ниски хостинг планове. Основният проблем е стандартно е, че се пуска твърде често.

Прочети още

Защо не винаги е добре да се ползват готови шаблони?

Не винаги чист код


Темплейтите се правят различни хора, с различна степен на компетентност. А това означава, че не всички шаблони могат да бъдат качествени. С инсталирането на безплатен шаблон, рискувате да получите код с неясна структура и качество във вашия сайт. Разбира се, има много качествени и безплатни теми, но трябва да вземете решението много внимателно.

объркан, спагети код

HTML трябва да бъде валиден, да няма да има грешки и отговарят на официален стандартите на W3C.

Прочети още

Тази страница не може да зареди Google Карти правилно

This page can’t load Google Maps correctly

Най-вероятнo сте попадали на карти, които изглежда не се визуализират коректно. Това може да бъде случаен сайт, а може дори да се е случило във вашия личен уебсайт. В тази статия ще покажем кратки упътвания, за да знаете как да разрешите проблема с това съобщение.

Примерна визуализация на проблема с некоректното зареждане на Google Карти

Прочети още

Полезна информация и съвети, свързани с оптимизацията за търсачки.