Базови съвети за оптимизация на сайт

Оценете информацията

съвети за оптимизация на сайтЗа да се показва един сайт по – напред сред органичните резултати са необходими много неща. Описали сме най – важните в тази статия, със сигурност ще са Ви полезни. И така, нещата, на които трябва да обърнете внимание са:

1. Структура на уеб сайта.

Добре е сайтът да е направен, съгласно стандартите и да бъде валиден HTML документ. Използвайте за проверка този сайт: https://validator.w3.org/, но знайте, че е трудно да се постигне 100% валиден HTML и това не трябва да Ви става цел. Просто трябва да се стремите да елиминирате възможно най – много грешки. Няма известни и популярни сайтове, които да се валидират стриктно, нашият също е в този раздел.

Изключително важно е да следите за заглавията и да се стремите те да се подрени, спрямо йерархията. Така например, една страница, която е правилно направена, трябва да има само един H1 елемент и след него да се разполагат следващите заглавия, като H2, H3 и т.н. Един от известните трикове е да се изключи CSS-a и да се провери как се чете самата страница, ако нещата са сравнително добре разположени и се четат отгоре на долу и от ляво надясно, то сте поставили добри основи на оптимизацията;

2. Правилни META тагове.

От началото на 2016та година Google препоръчва да не се ползва мета тага keywords, понеже от доста отдавна не се използва от тях самите. Тази тенденция върви и към останалите мета тагове, като с години започват да имат все по – малко значение за оптимизацията. В тага description трябва да има информация за целта на вашият сайт. Дължината на описанието на сайтът Ви, трябва да е между 150 и 160 символа.  Ето един сайт, където можете да проверите дължината на Title Tag-a и Meta Description tag-a: http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html.

3. Съдържание на сайта.

Може би това е един от най-важните съвети за оптимизация на сайт. Трябва да имате много качествено, уникално съдържание, за да приеме Google по – добре уебсайтът Ви. Изключително голямо значение има текстовата информация на страницата Ви. Ако информацията е много обширна – трябва да се раздели в по – малки категории и подкатегории. Не трябва да се прекалява и с броя на връзките на една страница, например ако има над 40-50 бр., добре е да се помисли за промяна.

Навигацията между отделните страници трябва да се осъществява, чрез обикновени линкове. Не е добър метод да се ползват сесийни променливи и параметри в линковете, свързващи отделните страници. Също така, ако навигацията е направена с помоща на JavaScript или в най – лошия случай флаш (помислете за смяна на сайта), трябва да има алтернатива с текстови линкове. Променете с mod rewrite на apache сървъра “нечетимите” линкове, например pro-soft.bg/index.php?page=register, трябва да стане pro-soft.bg/register.

Винаги попълвайте ALT атрибутите на изображенията. Търсачките индексират изображенията, чрез този атрибут. Попълването му би Ви помогнало и ако картинката не се зареди, заради някаква причина. Така потребителите биха видяли какво трябва да има там.

4. Входящи линкове.

Внимавайте къде ще регистирате уебсайтът си и какви входящи линкове ще има. Количеството тук не е определящо, много по – важно е от какви сайтове идват линковете. Колкото са по – посещавани и с висок ранг, толкова по – добре ще е това за Вашата страница. Още по – добре ще е, ако връзките са от сайт, който е с подобна тематика на Вашия. Внимавайте и за изходящите връзки, те не трябва да са към сайтове със сърджание за възрастни, нелагален софтуер, торент тракер и подобни.

Намерете още подходяща информация и съвети за оптимизация на сайт в статията “Правила за качествен уебсайт”.