Ако искате да се показвате по – напред в органичните резултатите, трябва да обърнете внимание на много фактори. Безспорно, един от най – важните са текстовете. В тази статия ще дадем някои съвети за писане на качествено съдържание. Ако спазите тези насоки, почти сигурно е, че след определен период от време – вашите текстове ще започнат да се показват напред в резултатите на Google.
Уникалност на текст
Вашият текст трябва да бъде уникален. Вземането на чуждо съдържание и поставянето на вашия сайт е нещо, което трябва всячески да избягвате. Крадените текстове не само, че няма да повишат класирането, а може да имат неблагоприятен ефект. Затова, създавайте текстовото съдържание сами. Четете информация от чуждестранни сайтове, образовайте се повече по темата, но го направете сами. По този начин ще направите една от първите крачки към доброто класиране. Търсачките търсят полезни текстове и съдържание. Ако текстът, който сте поставили на вашия уеб сайт, съществува на още 2 – 3 места, каква полезност може да носи той?
Съществуват инструменти, чрез които можете да проверите колко уникален е вашият текст. Като задължителен минимум, следете да има поне 95% уникалност на текста. Една от добрите програми, които бихме ви препоръчали е Advego Plagiatus.
Може да поставите текст и да изключите вашия сайт от проверката. Извършва се автоматично обхождане и търсене за фрагменти от вашето текстово съдържание. След като проверката привърши, Advego Plagiatus показва процента уникалност. Съществуват и други подобни инструменти, някои от тях онлайн.
Правилна граматика
Изключително важно е да вашите текстове да са без правописни и пунктуационни грешки. Прегледайте няколко пъти това, което сте написали и отстранете неточностите. Важно е също така да не включвате думи, които са неестествени за потребителите, но смятате за удачни за търсачките. Такива случаи могат да бъдат, например изписване с латински букви на българска дума. Имайте предвид, че Google би възприел тази дума на български език, но за читателите тя би била странна.
Релевантност
Текстът трябва да съдържа термини, които придават тематичност на страницата. Това може да се получи напълно естествено, ако се опитате да напишете съдържание, което включва различни аспекти на даден проблем. Опитайте се да изложите максимално факти и твърдения, които са пряко свързани с темата на съдържанието.
Достатъчна дължина
Като минимална дължина на текст, бихме ви посочили 300 думи, без интервалите. За да бъде още по – добре класирано дадено съдържание, необходима са поне 2000 думи. Не във всички случаи може да се напише толкова дълго съдържание. Затова поставете си за цел 300 за по – малко важните за вас теми и 2000 за статиите, където със сигурност искате да се класирате по – напред.
Линкове към вътрешни страници
Важно е да имате линкове към вътрешни страници от вашия сайт. Също така, може да поставите и връзки към външни страници, стига обаче те да се релевантни на съдържанието на текста. Замислете се, защо да не включите такива връзки, ако те биха били полезни на читателите? Всичко се разглежда от страна на полезност, съответно такива линкове на са лоши.
Вътрешните линкове ще помогнат да се прехвърли тежест и на други страници от вашия сайт, като помогнат на потребителя да намери още полезно съдържание.
Кратки заглавия
Заглавията трябва да бъдат кратки и съдържателни. Там кажете кратко за какво става въпрос, без да изпадате в излишни подробности. Необходимо е да ги оформяте в h тагове, в зависимост от степентта на значение.
Модерация
Ако потребители създават съдържание – задължително трябва да минава през определен тип модерация. Тя може да бъде ръчна или автоматична, като тази статия влиза в големи подробности “какво е модерация на съдържание”, като описва различните видове и похвати.
Подзаглавия
Необходимо е да имате поне 2 подзаглавия. Те трябва да отговарят на основните тези на текста. Както спонахме по – горе, задължително е да ги оформяте в h тагове, като h1, h2 и т.н. За една страница трябва да имате само едно h1 заглавие, което да казва за какво всъщност за какво се отнася тя. След това можете да сложите различни подзаглавия, както и да вложите няколко заглавия едно в друго. Например няколко h3 в едно h2 заглавиe.
Дължина на изречение и абзац
Всяко изречение не бива да е повече от 250 символа. Един абзац да не е повече от 500 символа. Това ще помогне за четимостта на текста и потребителите ще имат възможността да го възприемат по – лесно. Можете да проверите дължината на вашето съдържание с Word Counter.
Ако ползвате WordPress за вашия сайт, ще имате възможност да инсталирате SEO разширения, като Yoast SEO Plugin. Там ще можете с лекота да следите голяма част от написаните тук правила. Има брояч на думите, инструмент за следене на четимост, както и много други функции, които със сигурност ще ви бъдат полезни.
Изображения
Изображенията трябва да бъдат тематично свързани със съдържанието. Изключително важно е, да поставяте alt атрибутите на картинките. Следете също така изображенията да са компресирани, без да губите от качеството им. Вижте в тази статия как да опримизирате изображенията за уеб.
Списък или таблица
Добра идея е да поставите списък или таблица във вашата страница. Това отново ще помогне на читателите да възприемат информацията. Структурираният текст е изключително важен и за търсачките. В тази връзка, проверете вашите текстове и ако има възможност за поставяне на списък или таблица – направете го.
Обобщение
Проверете дали вашите текстове съответстват на основните правила, изброени долу:
- Уникален текст;
- Без правописни и пунктуационни грешки;
- Без странни и нечетими думи;
- Съдържа термини, свързани с темата на страницата;
- Минимум 300 думи, в оптималния случай над 2000;
- Има линкове към вътрешни, подходящи страници; (не трябва да са прекалено много, 3-4 бр.)
- Има линкове към външни, подходящи страници; (не трябва да са прекалено много, 1-2 бр.)
- Съдържа кратки и ясни заглавия;
- Има минимум 2 подзаглавия;
- Не съдържа прекалено дълги изречения и абзаци;
- Има тематично свързани изображения или видео;
- Изображенията са компресирани, без да се губи от качеството им;
- В текстът има списък или таблица.