Преминаване към HTTPS протокол

5/5 - (9 гласа)

преминаване към HTTPSДо преди няколко години – притежаването на SSL сертификат беше една допълнителна и скъпа екстра. Към настоящият момент става все по – важно да се използва по – сигурният протокол HTTPS за всеки сайт или онлайн магазин, а добрата новина е, че цената вече не е толкова висока. Но какво всъщност налага този преход? Това е увеличаващата се тенденция за по – сигурен уеб. Движение се налага от Google и в следващите редове ще опишем част от предимствата да преминете към сигурния протокол и ще очертаем евентуалните вреди, ако останете на http.

SSL сертификат

Secure Socket Layer или SSL спомага за по – сигурна връзка между уеб сайтът и клиентския браузер. Обменът на информация е защитен и неоторизираното прихващане е значително по – трудно. Освен това, SSL сертфикатите осигуряват допълнително доверие от страна на потребителите, особено когато въвеждат лична информация, като пароли, имена и т.н. Особено необходимо е да използвате SSL, ако притежавате онлайн магазин и приемате разплащания от клиенти.

Видове SSL сертификати

Съществуват няколко различна вида сертификати. Различават се степентта на сигурност, валидацията на данните и разбира се – цената. Сумите вече са доста приемливи, като дори има и компании, които предлагат безплатни SSL със закупуването на хостинг. Имате възможност за избор:

  • Бюджетно ориентирани SSL сертификати – подходящи са за малки сайтове и онлайн магазин, използва се валидация само по домейн и цената е доста приемлива. Силно препоръчваме да използвате такъв сертификат, дори и сайтът или онлайн магазинът ви да е на първоначален етап;
  • Разширени SSL сертификати, които са подходящи за по – големи платформи и голямо количество поддомейни. Цената е малко по – висока, но ако притежавате такъв уебсайт – тя едва ли ще е проблем;
  • Надеждни SSL сертификати, където сигурността е на първо място. Ползват се от банки, големи корпорации и портали, които приемат много онлайн плащания. Извършва се валидация по името на фирмата и тя се появява в зелено в лентата на браузера.

Съветите на Google за по - сигурен уеб

От доста време Google се опитват да наложат HTTPS протокола за по – сигурен интернет. В последните няколко месеца се лансираха нови подробности от браузера Chrome. От началото на 2017 година – той ще показва сайтовете и онлайн магазините, които използват по – стария протокол, като несигурни. Ето как би изглеждало представяне на такъв сайт в Chrome:

предупреждение в chrome за http

Сами може да се досетите как това ще повлияе на вашите потенциални клиенти, ако например притежавате онлайн магазин. Необходимо е сериозно да се замислите за преминаване към HTTPS. Може да разгледате страницата за създаване на онлайн магазини, където има още допълнителна информация – как трябва да изглежда един електронен магазин.

Вижте и видеото от канала на Google Chrome Developers, където се говори още за ползите от преминаването към SSL:

Влияе ли HTTPS на класирането в Google

Това е често дискутиран въпрос. Google официално да потвърждават, че HTTPS протокола влияе положително на класирането в органичните резултати, заедно с още над 200 фактора. Някои проучвания показват, че на практика няма голямо подобрение при ползване на сигурния протокол. Все пак трябва да се отбележи, че е трудно да се изолира само този сигнал към Google. Със сигурност може да се каже, че ако има някакво влияние SSL сертификатът – то е положително.

Как да преминете към HTTPS от HTTP протокол

Когато решите да преминете към HTTPS е важно да съблюдавате няколко неща. Имайте предвид, че всички връзки вече ще изглеждат по друг начин.

  • Проверете всички вътрешни връзки в сайта и дали те са актуализирани с новия префикс “https://”. Не трябва да имате връзки към стария протокол, дори и те да пренасочват към новия. Добра практика е да сканирате сайта си с инструмент, като Screaming Frog;
  • Направете 301 пренасочване на всички страници на HTTP към HTTPS;
  • Променете всички входящи линкове с новите. Пишете на сайтовете, които имат връзки към вашия. Дори и да има пренасочване, по – добре е връзките да водят точно до самата страница;
  • Прегледайте кампаниите си в Google AdWords, ако там има връзки към URL адреси с “http://” – променете ги;

Разгледайте също така и нашата блог секция с безплатни SEO съвети.