Статии за Уеб сайтове

Преминаване към HTTPS протокол

преминаване към HTTPSДо преди няколко години – притежаването на SSL сертификат беше една допълнителна и скъпа екстра. Към настоящият момент става все по – важно да се използва по – сигурният протокол HTTPS за всеки сайт или онлайн магазин, а добрата новина е, че цената вече не е толкова висока. Но какво всъщност налага този преход? Това е увеличаващата се тенденция за по – сигурен уеб. Движение се налага от Google и в следващите редове ще опишем част от предимствата да преминете към сигурния протокол и ще очертаем евентуалните вреди, ако останете на http.

Прочети още

Как да разберем коя е темата и плъгините, които използва даден WordPress сайт?

коя е темата на wordpress сайтКакво ще кажете да имате информация за това какви плъгини и теми използва конкуренцията? Какво ще кажете да изградите функционален уебсайт с всички допълнителни екстри безплатно и с няколко клика? Фантастично… но напълно възможно!

Истината е, че начинаещите обикновено нямат опита, за да познаят дадена тема или дори системата, на която е направен даден сайт. Често срещани са и случаите, в които дизайнът е толкова модифициран и ползван само за основа, че е невъзможно да се познае дори от автора на темата.

Прочети още

Начална оптимизация на WordPress

начална оптимизация на wordpressWordPress е платформата, която е най-добре оптимизирана за търсачки. Поради тази причина няма да имате работа по системата, а по самия сайт. Тоест Вие ще трябва да оптимизирате индивидуалните неща за проекта си – например публикациите и страниците. А как става това? Ще разберете в статията.

Прочети още

Мобилна версия или адаптивен дизайн на сайт

мобилна версия или адаптивен дизайнВ тази статия ще говорим за мобилния трафик и сайтовете, пригодения за мобилни устройства. Глобално трафикът от преносими устройства нараства от няколко години, а към настоящият момент е средно над 60% от общия. Ако сте собственик на уеб сайт или онлайн магазин, със сигурност трябва да обърнете сериозно внимание на този тип потребители. При кратко проучване ще разберете, че същестуват няколко типа уеб страници, подходящи за мобилни устройства. В този материал ще разгледаме мобилната версия на сайт, както и адаптивния (responsive) дизайн.

Мобилната версия на сайт

Мобилната версия на сайт е копие на основния уебсайт, но предназначен само за мобилни устройства. Най – често той работи на отделен URL адрес (например m.site.bg) и е разграничен от основните страници. Предназначението на мобилния сайт е да предостави по – добро изжяваване на потребителите на смартфони и таблети, чрез правилно оразмерени зони на допир, по – малки изображения и като цяло по – голямо удобство на малки екрани.

Прочети още

Значимост на мобилния трафик

значимост на мобилния трафикВ днешно време, няма нужда да питаме дали мобилният трафик е важен, това е повече от ясно. Въпросът вече е насочен към интерпретиране на статистиката, за да се разбере поведението на потребителите при използването на различни видове мобилни устройства, както и техните предпочитания.

Ще разгледаме основни показатели за потребителското поведение от мобилни устройства и като цяло значимостта на мобилния трафик. За по – голяма яснота сме разделили различните аспекти на темата:

  • Време, прекарано на мобилни устройства;
  • Процент на потребителите, притежаващи мобилни устройства;
  • Какъв е процентът на посещенията от преносими устройства, съпоставен с трафикът от настолни компютри;
  • Процент на конверсии от мобилни устройства в онлайн магазини;
  • Mобилните приложения срещу мобилния сайт;
  • Колко важни са мобилните реклами.
Прочети още

Как се добавят или премахват страници в Google

как се добавя или премахва страница в GoogleВ тази статия ще опишем възможността за добавяне или премахване ръчно на страница от индекса на Google. Ще разгледаме добавянето в Google, както на нов сайт, така и на конкретни страници от вече индексиран уебсайт. Премахването на страници също е изключително важно, понеже в практиката се случва Google да индексира страници, които не желаем да са сред резултатите от търсене.

За да добавяме и премахваме страници от Google, трябва да използваме Google Search Console (Google Webmaster Tools). Това е единственият инструмент, който ни е необходим, за да извършваме тези действия. В него също така, може да видим още много ценна информация, свързана с нашия уеб сайт, да добавим sitemap, да следим за грешки при обхождането и др.

Прочети още

Google Analytics проследяване, чрез Google Tag Manager

Направихме общ преглед на Google Tag Manager в предна статия. Сега е време да покажем как се настройва Google Analytics проследяване, чрез Google Tag Manager. Имплементирането на подобен тип проследяване няма да подобри веднага скоростта на зареждане на сайта, но е отправна точка към настройката на различни проследяващи маркери на нашата уеб страница. Иначе казано, трябва да започнете от Google Analytics тага и да продължите да надграждате с различни маркери за следене на значими за вас действия, извършени от потребителите.

Прочети още

Как да пишем качествени текстове

качествени текстовеАко искате да се показвате по – напред в органичните резултатите, трябва да обърнете внимание на много фактори. Безспорно, един от най – важните са текстовете. В тази статия ще дадем някои съвети за писане на качествено съдържание. Ако спазите тези насоки, почти сигурно е, че след определен период от време – вашите текстове ще започнат да се показват напред в резултатите на Google.

Уникалност на текст

Вашият текст трябва да бъде уникален. Вземането на чуждо съдържание и поставянето на вашия сайт е нещо, което трябва всячески да избягвате. Крадените текстове не само, че няма да повишат класирането, а може да имат неблагоприятен ефект. Затова, създавайте текстовото съдържание сами. Четете информация от чуждестранни сайтове, образовайте се повече по темата, но го направете сами. По този начин ще направите една от първите крачки към доброто класиране. Търсачките търсят полезни текстове и съдържание. Ако текстът, който сте поставили на вашия уеб сайт, съществува на още 2 – 3 места, каква полезност може да носи той?

Прочети още

Google Tag Manager – Общ преглед

Какво е Google Tag Manager

Google Tag Manager е система за управление на маркери, която ви позволява бързо и лесно да се добавяте различни тагове и кодови фрагменти на вашия уебсайт или мобилно приложение. Например може да имплементирате елементи, предназначени за анализ на трафика, както и за проследяване на реализациите. С Google Tag Manager добавяте един кодов фрагмент, вместо да редактирате целия код на сайта си за всяка външна услуга. Това намалява грешките и помага в много голяма степен за леснотата при следене на резултатите.

Прочети още

CloudFlare информация и предимства

От няколко години у нас се говори за CloudFlare, както и за предимствата и недостатъците, които ни предоставя. Най – напред, нека кажем, че CloudFlare е Content Delivery Network (CDN) от ново поколение, което може да оптимизира и ускори работата на сайта ви.

Как работи

cloudflareCloudFlare имат изградена мрежа от сървъри, като вашият сайт ще се зареди от най – близката до потребителя локация. Съдържанието на уеб страницата се кешира и разполага на различни сървъри из целия свят. Както сами се досещате, това ще увеличи скоростта на зареждане, а посетителите на вашия сайт – ще имат по – добро преживяване. В технологията са използвани и алгоритми, които помагат за още по-бързото зареждане на сайта, например gzip компресия.

Прочети още