Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/emanxale/sites/pro-soft.bg/wp-includes/media.php on line 892
SEO оптимизация на сайтове и онлайн магазини | Pro-Soft.bg

SEO

SEO оптимизация

SEO оптимизацияSEO или както некоректно понякога се нарича “SEO оптимизация” е процес на подобряване на класирането и позиционирането на сайта в търсачките. В дългосрочен план използването на този метод осигурява трафик дори без рекламни инвестиции.

Търсачките, независимо дали е Google, Bing или Yahoo, имат специфичен алгоритъм за класиране, благодарение на който дадена уеб страница заема място в резултатите от търсенето по конкретна заявка. Потребителят пита за информация в лентата за търсене и получава връзки към сайтове, където има отговор на неговия въпрос. Качеството на уеб ресурса и съответствието с изискванията на търсачката ви позволяват да стигнете до първата страница в издаването на търсачката.

За търговски проекти присъствието в горната част на търсенето е възможност за увеличаване на популярността сред целевата аудитория и броя на уникалните посещения на сайта.Оптимизацията на търсачките (SEO) зависи от новите алгоритми за класиране, които са насочени към това, че най-полезната страница е най-полезна за потребителя.

В процеса по популяризирането на сайта, SEO оптимизацията включва обширен набор от работи за постигане на изискванията на търсачките.

Най-ефективните от тези похвати включват:

  • определяне на най-важните технически фактори за класиране и адаптиране на сайта според техните изисквания;
  • съставяне на семантично ядро-подходящи по темата ключови заявки;
  • вътрешна и външна оптимизация (изграждане на похдодящи, тематични и качествени линкове);
  • контрол и подобряване на поведенческите фактори на потребителите;
  • анализ на статистическите данни за посещенията и прилагайте промени въз основа на тях.

Как да определим успеха на SEO

  • позиции на сайта при конкретни потребителски търсения;
  • трафик от търсещите машини;
  • изпълнение на важни за сайта цели от органичен трафик;

За да определите текущата позиция в класиранетп, достатъчно е да въведете ключова заявка в лентата за търсене и да намерите популяризираната страница в резултатите. Трябва да направите това в “Incognito” режим на браузера, за да изключите доколкото е възможно така наречените “персонализирани резултати”. За да определите количеството и качеството на трафика, трябва да използвате статистически услуги. Google Анализ или Yandex Metrica позволяват да определите източниците на трафик, някои заявки, за които е направен преходът към сайта, броя на сесиите, които са извършени.

Компоненти на SEO

За привличане на нови клиенти чрез интернет има различни възможности. Това са например реклами в социалните мрежи, контекстуална реклама, сътрудничество с блогъри и др. Всички тези методи работят добре, ако няма проблеми с финансите и трябва да привлечете първите клиенти (купувачи) възможно най-бързо. Но трябва да се изправим пред сериозен недостатък. Желаният ефект се запазва само за периода, докато плащате за използването на даден инструмент. Веднага след като средствата се изчерпят, спира и рекламата. Съвременната оптимизация и SEO вече не се ограничава до вписване в текстове на ключови думи и придобиване на връзки, както преди десет или повече години. Сега тази работа е много по-усърдна и фина, както е задължително да се свържете със специалисти.

Днес SEO кампаниите включват такива основни елементи:

  • постоянен контрол на промените в алгоритмите, използвани от търсачките за класиране, и извършване на съответните корекции;
  • мониторинг на актуалността на заявките за търсене. Трябва да следите своевременно, когато ключовите думи и фрази, използвани на вашия сайт, губят популярност сред потребителите на търсачките, и да промените посоката на работа за оптимизация;
  • създаване на семантично ядро и редовно разширяване чрез актуални заявки;
  • вътрешна оптимизация, в рамките на която се подобрява кодът на сайта и навигацията в него, се повишава качеството на пълнене и се ускорява зареждането;
  • външна оптимизация, т.е. осигуряване на цитируемост на сайта. За тази цел на различни популярни сайтове се купуват връзки към ресурса, за да се увеличи интересът към него от страна на търсачките;
  • проследяване на действията на посетителите на сайта и навременна реакция на всички негативни прояви;
  • анализирайте резултатите от работата и ги използвайте, за да преразгледате стратегията за по-нататъшно развитие.

Трябва да се отбележи, че SEO-специалистите не знаят със 100% точност какви формули работят търсачките, за определяне на класирането на различните сайтове. Но ключовите фактори са известни. Използваемост (удобство на интерфейса), наличието и качеството на мобилната версия, скоростта на изтегляне и поведението на потребителите — това са показателите, които пряко влияят на мястото на позициониране в SERP-a. Струва си особено да се подчертае оптимизацията на сайта за смартфони и други мобилни устройства, тъй като настолният трафик днес все повече отстъпва на мобилния.

SEO развитие и история

Ако проследим еволюцията на оптимизацията за търсачки, можем да отбележим как тя постепенно се трансформира от брадва в високотехнологичен инструмент за точково въздействие. В своето развитие SEO оптимизацията е преминала през следните етапи:

  • до 1998 г. – начален етап. Тогава популяризирането на сайта се случваше чрез спам думи и пренасищане. Днес, на фона на съвременните технологии за популяризиране, тази техника изглежда “мръсна”;
  • 1998-2009 години – PageRank times. Google въведе този алгоритъм, за да определи мястото на даден сайт в издаването въз основа на броя на връзките към него в мрежата. Инструментът също не беше напълно “white-hat”. В върховете на търсачките попадна този, който е похарчил повече за закупуване на връзки;
  • от 2009 г. SEO оптимизацията изисква много повече внимание. Търсачките обявяват война на връзките и въвеждат фактори за класиране. Поради актуализирането на алгоритмите вече няма достатъчно връзки за закупуване. Имаше нужда от качествено попълване и създаване на внимателна структура на сайта;
  • 2016-та беше годината на стартиране на водещите търсачки на пакета алгоритми за класиране. Уебмастърите най-накрая разбраха, че трябва постоянно да определят кои ключове са най-подходящи, да направят сайта по-удобен, да го напълнят с качествено съдържание, да работят за оптимизиране на кода и подобряване на дизайна.
  • 2019-та е годината на интензивното навлизане на Machine Learning похвати и NLP (Natural Language Processing).

Високата скорост на трансформации в SEO ви позволява да стигнем до извода, че е необходимо да следите актуалните новини в областта на популяризирането за търсачки. Само така можете да разчитате на висока ефективност на кампаниите по search engine optimization.