Над две трети от собствениците на малък бизнес цитират е-мейл маркетинга, като най-успешния им рекламен канал. Това е така, защото в е-мейл маркетинга всичко се базира на достъп до най-личното пространство на интернет потребителите. Изпращането на промо оферти на хората, които се включили доброволно в списъка, е много по-ефективно, отколкото всяка друга форма на “тласък” (дисплейни реклами, телевизионни реклами и т.н.). Ето защо решихме да започнем тази статия с полезни съвети за изграждане на вашия списък с абонати.
1. Питайте за разрешение.
Много важно е да се изгради списък от абонати, които желаят да получават информация, оферти или промоции от вас. Схемата с купуването на много мейл адреси и изпращането на непоискани търговски съобщения не работи достатъчно добре, затова винаги питайте за разрешение. Когато започнете да изграждата база с емейли на хора, които наистина се интересуват, тогава ще видите резултата и силата на Email маркетинга.
2. Използвайте платформа за Email маркетинг.
Голяма част от вас, може да си представят Email маркетинга, като досадно ръчно изпращане на съобщения на е-мейл адресите на клиентите си. Това не е точно така, понеже може да се постигне голяма доза автоматизация с платформите за Email маркетинг. Може да създадете уеб форма, която да приема записвания за бюлетин, някаква игра, безплатно съдържание или друго интересно съдържание. След това да създадете правила за автоматични е-мейли за доста дни след записването на потенциалния клиент. Така той може да получава напомняния за Вас през определен период в продължение на месеци, а единственото, което трябва да направите е да поставите форма за събиране на мейл адреси и да настроите автоматичните писма. Много е удобно.
Има доста варианти за платформи за Email маркетинг. Най – горещо бихме Ви препоръчали GetResponse. Изключително удобна е за работа, има голям набор от функционалности, много добра документация за всичко, което може да Ви потрябва, както и неща, които не сте подозирали, че съществуват. Имат безплатен пробен период, за да се убедите във функционалността. Използва се ценообразуване, на базата на големината на вашия списък с абонати, съответно – ако сега стартирате ще плащате малко, понеже сте в самото начало на изграждането на Email маркетинг стратегията и списъкът Ви е малък.
3. Мислете с една стъпка напред.
Когато всичко е настроено и Email стратегията Ви е направена, мислете с една стъпка напред от конкурентите Ви. Колко повече е-мейл адреси имате, толкова повече потенциални клиенти съществуват за Вас. Но пак казваме – те трябва да бъдат доброволно предоставени! Събирайте мейл адреси на всички възможни места, когато Ви се предостави възможност – питайте за разрешение за получаване на писма от Вас. Това е крачката да изградите един от най – успешните канали за придобиване на нови, реални клиенти.