Фейсбук – социално влияние и възможности за реклама

Фейсбук – социално влияние и възможности за реклама

Фейсбук – социално влияние и възможности за реклама
4 (80%) 3 гласа

Фейсбук (Facebook) e най – голямата и популярна онлайн социална мрежа, както всички знаем. Потребителите в тази мрежа се групират по разнообразни критерии: интереси, географско положение, настояща работа, учебни заведения и др. Официално Фейсбук е създаден на 4 февруари 2004 година, като не след дълго – популярността му започва да расте с невиждани темпове. Социалната мрежа е оценена на 100 милиарда долара.

През март 2013 г. започват да се появават и фейсбук приложения за почти всеки смартфон, като по този начин хората придобиват възможност да поддържат връзка със социалната мрежа по всяко време и място. Към настоящият момент (Май 2016г.) – фейсбук активните потребители са 656 785 500. Сами трябва да се досетим какво влияние може да оказва социалната мрежа върху всички аспекти от живота ни. Тя се е превърнала в неизменна част от ежедневието ни и в нещо, без което голямата част от интернет потребителите не може.

Фейсбук реклама

През август 2013 г.  Facebook предлага промени в политиката си за ползване на личните данни на потребителите. Те са свързани с възможността компанията да може да използа публикациите и други лични данни от профила с рекламна цел. Отначало е имало противници на тази идея, но резултатът е налице – в момента всяка информация, публикувана на стената или профила на потребителя, може да бъде закупена от компаниите с цел по-целенасочено таргетиране на техните потенциални клиенти. Идва нова ера за рекламодателите. Към днешния ден се предлагат множество видове реклама в социалната мрежа. Може да настроим рекламна кампания, за да привлечем трафик към сайта си, може да рекламираме видео съдържание, събитие и т.н. Възможностите са много, а рекламата може излезе в пъти по – евтина от други канали. Затова, ако притежавате уебсайт, задължително трябва да прочуите възможностите за реклама и популяризация във Фейсбук. Трябва да знаете, че поведението и мисленето на хората там се различава от това на хора, които търсят в Google, да речем.

Социално влияние

Няма как с толкова много потребители в мрежата да не се оказва значимо влияние върху социалните явления в нашето общество. Често потребители на Фейсбук, особено млади хора, демонстрират ползване на алкохол, наркотични вещества и насилие на профилите си. Според проучване на употребата на алкохол при непълнолетните потребители на Фейсбук близо 36% от участниците имат съдържание, отнасящо се до алкохол или насилие, в профилите си. Това включва снимки, представящи непълнолетни, пиещи алкохол, или статуси, които описват употреба на алкохол или други вещества. Това е доста обезпокояващо, понеже социална мрежа с мащабите на Фейсбук може да окаже огромно въздействие върху подрастващите, като популяризира определени норми на поведение. Независимо дали тези постове и статуси представят истинско поведение на потребителя или са сложени само, за да го направят да изглежда по-различен и готин, публикуването на подобни референции потенциално ще окаже влияние на неговите приятели.

фейсбук