Google Shopping + Facebook Ads Winning Combination

Google Shopping + Facebook Ads Winning Combination

Съчетанието от двата канала Google Ads и Facebook Ads рекламата могат да бъдат изключително ефективни за онлайн магазини. Всеки канал предлага множество ползи за бизнеса ви, ала “печелившото число” се крие в холистичния подход: умното им съчетаване. 

В тази статия ще ви споделя някои тънкости в използването на google ads и фейсбук рекламата, които да приложите.

Как да планирате Google Ads-Facebook рекламите

Фейсбук към днешна дата е най-голямата социална мрежа (с над 2 милиарда активни потребители месечно) докато Гугъл е най-масивната търсачка ( с над 5.5 милиарда търсения на ден).

Много бизнеси все още смятат, че трябва да избират между двете платформи и там да насочат целия си бюджет. Това е погрешно мислене.

Двата канала ще дадат на бизнеса ви максимални ползи, когато ги използвате ЗАЕДНО. По-надолу ще разберете как.
Важно уточнение: към момента google shopping не се поддържа за България.

За целта трябва да имате:

  • Google Merchant Center акаунт (админ достъп)
  • Google Ads акаунт (админ достъп)
  • Facebook страница (админ достъп)
  1. Разберете процеса на вземане на решение
  2. Свържете вашия Merchant център със Google Ads
  3. Създайте Google Ads кампании
  4. Свържете аудитории от Google Ads с Facebook
  5. Създайте Фейсбук реклами за генериране на импресии
  6. Създайте ретаргетинг кампании
  7. Настройте link tracking и отчети
  8. Проследяване и отчети за представянето на кампаниите
  9. Лендинг страница за пазаруващитe
  10. Атрактивни Google реклами

Стъпка 1) Проблем – Решение

Ясно е, че крайната цел е реализирането на поръчка. Какви стъпки обаче водят до нея? Обикновено, мисловният процес започва така:

  1. Разпознаване на “болката” или проблема.  Например, шампоан за косопад. “Болката” може да бъде интерпретирана по различен начин като… липса на коса. Това е проблем, който търси решение. Вашата задача е да го предложите с адекватен продукт. 
  1. Проучване на продукта. При пазаруване хората обикновено не се хвърлят на първия продукт, който видят. Търсят различни модели, сравняват цени, условия на онлайн магазина, доставки, време за доставяне и т.н. Обикновено, колкото е по-висока цената на дадено нещо, толкова повече време изисква за търсене, проучване, планиране на бюджет и т.н. 
  1. Сравняване на продукти. Поне около 46% от потребителите сравняват различни продукти преди да закупят. Ако вашият пряк конкурент предлага по-качествен и подобен продукт, макар и на по-висока цена, не се учудвайте, ако ви “откраднат” клиента. Цената не винаги е решаваща за покупката. Понякога дори ниската цена може да отблъсне иначе готовия потребител да закупи, защото му създава усещане за ниско качество и несигурност. 
  1. Избор и покупка на продукт. Това се случва, когато вече потребителите са разбрали какво искат и от какво се нуждаят. Покажете им правилния продукт чрез реклама. 
  1. Моментът на “Аха!” Обикновено се случва по време или след използването на продукта. Това е моментът на осъзнаване за правилно решение за покупка.

Фейсбук рекламата може да помогне именно в разпознаването на момента на “болката” или проблема. 

В зависимост от кампанията, Фейсбук и Гугъл могат да улеснят стъпките в процеса на вземането на решение. 

Дали това ще се случи през добре направена реклама в гугъл, Google shopping (не се поддържа в България) или Facebook ретаргетинг (или микс от двете), потребителят ще продължава търсенето си на решения, проучването и сравняването на няколко продукти докато избере един. 

Когато се използват заедно, двата канала насочват по определен начин потребителите във всички тези стъпки по един естествен начин.

Стъпка 2) Свържете вашия Merchant Center с Google Ads

Google Merchant Center

Уверете се, че имате най-напред Google merchant акаунт и google ads акаунт. И за двете ще ви трябва админски достъп за завършване на свързването. 

Влизате в акаунта си, отивате на account linking и google ads. Там ще видите повече информация за акаунта, клиентско ID(s), намирате клиентското номерче, което ви трябва и натискате върху link. Готово! Сега вече ще можете да изпращате данни от google ads към вашия merchant center. 

Стъпка 3) Създайте стандартна реклама в google ads или google shopping кампания

Google Ads кампания
Google Ads кампания

Най-напред създавате гугъл адс кампания, влизате в акаунта си и избирате тип кампания. Отново ще уточним, че google shopping е супер полезен и ефективен формат, който обаче все още не се поддържа в България. 

Оттам имате за попълване различни опции като:

  • Име на кампанията, мрежа (search/display) (под “Select campaign settings”).
  • Акаунт и държава – можете да таргетирате и конкретни локации. Разполагате с разнообразни опции за таргетиране, местоположение, разсрочване, наддавания и др. 
  • По избор: приоритет на кампанията. Подходящо е при множество кампании, които вървят едновременно. Когато добавяте нова, автоматично ще бъде означена като такава с нисък приоритет, което може да се променя при нужда. 
  • По избор: инвентарен филтър. Ако имате 200 продукта в инвентара, но искате да продадете 50 през тази кампания, можете да зададете тази специфика. 
  • Search партньорите разширяват вашето таргетиране. По подразбиране опциите са google search network и google search partners, но можете да добавяте и други. 
  • При shopping кампании имате значително по-малко полета за попълванe.

Стратегия за наддаване 

Тук имате разнообразни опции за наддаване: ръчни и автоматични. Започвайки нова кампания, не ви препоръчваме да започвате с автоматичните, тъй като те изискват все пак някакви предишни данни – база, върху която да надграждат. Добра практика е да започнете с manual cpc и в бъдеще можете да преминете и тествате някоя от автоматичните стратегии. 

Заложете бюджет и след това преминете към допълнителните опции за добавяне на още специфики като насрочване на рекламите и url проследяване.

Стъпка 4) Свържете аудитории от Google Ads с Facebook

За да стартирате мултиканалната си рекламна стратегия, ще трябва да прехвърлите малко данни от Гугъл към Фейсбук. 

Синхронизирайте аудиториите между двете платформи така, че да използвате facebook custom аудиториите за ретаргетинг в google ads.

Това може да ви помогне да бъдете още по-специфични за вашия таргет пазар като извършите трансфер на фейсбук данни към гугъл.

Стъпка 5) Създайте Фейсбук реклами с конкретна цел

Google рекламите, например, вършат добра работа за реализиране на продажби, но трябва да се вземе предвид потребителското поведение. Обикновено потребителите купуват тогава, когато осъзнаят, че го искат макар и понякога да нямат реална нужда от него. 

Чрез фейсбук рекламата можете да катализирате това осъзнаване като закачите таргет аудиторията си с подходяща реклама и цел. 

Преди да ги насилвате да закупят е важно да им се покажете в добра светлина, да ги убедите да научат повече за вас, т.е. да посетят сайта, да разгледат 1,2,3 варианта на продукта и т.н. 

Съответно подходете с внимание към посланията, които ще им изпращате. За да бъдат максимално ефективни, съобразете се с текущата им фаза във фунията. 

След като вече сте им привлекли интереса, google ads идва на помощ за затваряне на сделката. Това е особено ценно, защото около 55% от e-commerce потребителите правят покупка след като са открили продукта чрез социалната мрежа. 

Това е по статистика, но вие можете да видите още много по-задълбочени e-commerce детайли за поведението им на вашия сайт, източници на трафик и др. данни, поведение на потребителя в google analytics. 

В зависимост от продукта можете да заложите на различни подходи за повишаване на % ангажираност, пускайки вашата фейсбук реклама. 

  • Демо видеата, например, са добър начин да покажете как се ползва даден продукт и така по-добре да представите стойността му. 
  • Снимки преди и след, показвайки ефекта от даден продукт
  • Видеа и отзиви с инфлуенсъри, за да привлечете повече интерес заради популярността и разпознаваемостта им и др. 
  • Изображения и рекламни послания, които акцентират върху неустоимата оферта. Например, брандът Патагония упоменава, че якетата им са 100% разградими, както и това, че са супер леки и удобни за пакетиране при пътуване. Все готини предимства, които със сигурност привличат окото на конкретния таргет потребители.

Използвайте Facebook custom аудиториите за ангажиране на потребителите. Възползвайте се от факта, че фейсбук събира огромни обеми от user data, които ще ви помогнат да се покажете пред правилните, вашите хора. Бъдете специфични с демографските фактори и интересите, за да постигнете максимално точен таргет потребители.

Стъпка 6) Настройте ретаргетинг фейсбук кампания 

За да се покажете отново на потребители, които са били на вашия сайт, например, разглеждали са нещо конкретно, но са си тръгнали без да направят поръчка, ще ви трябва проследяващ фейсбук инструмент, наречен facebook pixel.

Това е код, за който фейсбук ви дава възможността да поставите ръчно (поставя се между <head> таговете в кода на сайта) или като ползвате някои интеграции като (BigCommerce, Google Tag Manager, Magento, Segment, Shopify, Wix, and WooCommerce).

Ако искате обаче повече от базово проследяване на действия, ще ви трябва още малко код за събития като:

  • Purchase
  • Generate lead
  • Complete registration
  • Add payment info
  • Add to cart
  • Add to wishlist
  • Initiate checkout
  • Search
  • View content

Също, можете да настроите пиксела да работите с wordpress през pixel caffeine plugin.

Стъпка 7) Настройте Link Tracking

Когато ползвате няколко рекламни канала, особено важно е да знаете откъде идва трафикът т.е. какво точно се случва, че да се стигне до поръчка. Това можете да го направите през UTMs. Като структура прилича на нормален линк, комбиниран обаче с utm параметрите за дадена фейсбук реклама. Това ще ви помогне да разберете по-лесно откъде идва даденият трафик (напр. гугъл или фейсбук). Ние обикновено създаваме утм-ите през Google Campaign URL Builder, но можете и през разширения за chrome браузер като UTM.io.

Стъпка 8) Следете представяне на рекламите с UTMs 

Използвайте полето за custom reports в customization в Google Analytics. Създайте свой собствен отчет със заглавие, измерения (кампания, източник, лендинг страница и др.) Добавете метрики като броя посетили, bounce rate, както и по-задълбочени такива като conversion rate, product checkout, internal promotion clicks, product add to carts и др. 

Работеща лендинг страница в гугъл шопинг кампании

Да кажем, че искате да си купите слънчеви очила. Пускате реклама в мрежата за търсене в гугъл. Виждате хоризонталната лента с продукти и започвате да разглеждате.

Може да видите различни брандове, компании, продукти, но лендинг страниците трябва да бъдат ( и са в случая) максимално изчистени. 

Разбира се, винаги тествайте и не се подчинявайте на някакви правила, защото можете да откриете много по-работещи неща за вас именно в процеса на тестване на хипотези. 

За слънчеви очила като продукт съвсем удачно би било да заложите на качествена снимка на продукта, изчистен фон и дизайн и изпъкващ бутон за добавяне в кошница. Имайте това предвид при създаването на гугъл шопинг реклами – абсолютно критично за конверсии!

Стъпка 10) Изтъкнете предимствата на вашите продукти

Ето някои добри идеи:

  • Супер намаления с изтичащо време – бъдете максимално отговорни и честни със задаването на такива промоции.  
  • Безплатна доставка – супер стимул, който понякога бива основна пречка в завършването на поръчката (напр. ако има голямо забавяне в доставката или е прекалено скъпа). 
  • Отзиви от клиенти – много силен коз, който ще увеличи несъмнено продажбите ви. Хората се водят от мнението на другите, това е факт. Ето защо, % на добри отзиви ще работи във ваша полза. 
  • Кратко и ясно описание на продукта – синтезирайте най-важното и го напишете. 

Насочете потребителите към стъпките за финализиране на продажбатa

Благодарение на мултиканалността можете много по-лесно и ефективно да “хванете” потребителите отново като им предложите продукта, който са харесали отново, но по някаква причина не са купили. 

Разбира се, тук е ваше решение дали ще предложите допълнителен бонус или нещо друго за стимулиране на решението им, но при всички случаи използването на този холистичен подход ще подобри % конверсии в дългосрочен план. 

И последно, не забравяйте да следите данните, които влизат, източника на трафик, както и други основни и детайлни метрики за потребителското поведение. 

Например, можете да видите как и кога отпада потребителят, какви спънки може да среща, колко време се задържа на сайта ви и др. 

Всичко това (и много повече) е достъпно за вас в Гугъл Аналитикс и силно препоръчваме редовно да следите анализите, за да вземате по-добри и базирани на данни решения. 

Благодарим ви!

Гост автори – Марина и Кико

Дигитална Агенция Webselo.com