Продуктов feed за Facebook в OpenCart

Продуктов feed за Facebook в OpenCart

Продуктов feed за Facebook в OpenCart
5 (100%) 3 гласа

opencart extension facebook feedДинамичният ремаркетинг се превърна в задължителна част от стратегията на търговците към повишаване на конверсиите и привличането на лоялни клиенти. Facebook, като една от най-големите платформи предлага подобна опция чрез специална секция. Възможна е интеграцията с разпространените платформи за онлайн магазини, като OpenCart и в тази статия ще говорим точно за това и за разработения от нас модул за динамичен продуктов feed.

Какво е динамичен ремаркетинг?

Откривайки и посещавайки сайтът ви, клиентът не винаги е готов за покупка и доста често само разглежда продуктите и излиза или отлага покупката за по-късен етап от време. Посещавайки след това други сайтове, на него му се показват реклами на продукта, чиято покупка той е не е направил. Така на практика постоянно получава напомняния и в крайна сметка в даден момент влиза и финализира поръчката си.

До преди години само Google предлагаше подобна програма чрез AdWords, но вече и Фейсбук се включи с цялостен процес и функционалност, която можете да активирате и ползвате самостоятелно. 

OpenCart продуктов feed за Facebook

Но само това не е достатъчно, нужни са допълнителни модификации във вашия OpenCart магазин. Имаме разработени extension-и за следните версии на платформата:

  • OpenCart 1.5;
  • OpenCart 2 – 2.3;
  • OpenCart 3.

Те генерират XML файл с всички продукти, каквото е изискването на Facebook. Включват се следните задължителни тагове:

  • id – уникален идентификационен номер на артукула;
  • availability – информация дали продуктът е достъпен;
  • link – актуална и работеща връзка към продукта;
  • price – цена;
  • sale_price – намалена или промоционална цена;
  • brand – марка, производител или бранд;
  • image_link – линк към изображение на стоката;
  • condition – състояние, дали е ново или употребявано;
  • title – заглавие или има на артикула;
  • description – описание на предлагания продукт.

Допълнително може да се добавят опционалните такива, ако магазинът го поддържа и информацията е въведена през административния панел. Има възможност файлът да бъде в XML или XML RSS формат, както и да се изключват определени продуктови категории.

Изпратете запитване за модула през контактната форма, като изрично споменете версията на вашия OpenCart онлайн магазин.

Настройка на Facebook ремаркетинг

За пускането на подобна кампания е необходимо да направите 3 неща:

  • Да направите акаунт във Facebook Business Manager;
  • Конфигурация на Facebook пиксел и настройка на проследяването на събитията в сайта – за нормалното функциониране е нужно платформата да получава информация за посещаваните от потребителите ви страници. За целта при създаването му ще трябва да вградите между <head> </head> таговете специални кодови фрагменти в сайта си. Ако не успявате да ги направите самие, ние можем да го направим вместо вас;
  • Продуктов каталог (фийд) – тук идва информацията, генерирана с нашия модул за OpenCart. Структуриран файл със списък на продуктите Ви, които ще се показват в рекламите. Този файл може да се генерира във форматите XML, TSV, RSS XML. 

Нормалната работа на пиксела се проверява с помощта на разширението Facebook Pixel Helper. Ако всичко е наред се извършват настройки за проследяването на определени събития и предаване на необходимите параметри.

Ако имате имате онлайн магазин на платформата OpenCart, може да разгледате и онлайн курса за много допълнителна информация и съвети за коректна настройка на системата.