Динамичният ремаркетинг се превърна в задължителна част от стратегията на търговците към повишаване на конверсиите и привличането на лоялни клиенти. Facebook, като една от най-големите платформи предлага подобна опция чрез специална секция. Възможна е интеграцията с разпространените платформи за онлайн магазини, като OpenCart и в тази статия ще говорим точно за това и за разработения от нас модул за динамичен продуктов feed.
Какво е динамичен ремаркетинг?
Откривайки и посещавайки сайтът ви, клиентът не винаги е готов за покупка и доста често само разглежда продуктите и излиза или отлага покупката за по-късен етап от време. Посещавайки след това други сайтове, на него му се показват реклами на продукта, чиято покупка той е не е направил. Така на практика постоянно получава напомняния и в крайна сметка в даден момент влиза и финализира поръчката си.
До преди години само Google предлагаше подобна програма чрез AdWords, но вече и Фейсбук се включи с цялостен процес и функционалност, която можете да активирате и ползвате самостоятелно.
OpenCart продуктов feed за Facebook
Но само това не е достатъчно, нужни са допълнителни модификации във вашия OpenCart магазин. Имаме разработени extension-и за следните версии на платформата:
- OpenCart 1.5;
- OpenCart 2 – 2.3;
- OpenCart 3.
Те генерират XML файл с всички продукти, каквото е изискването на Facebook. Включват се следните задължителни тагове:
- id – уникален идентификационен номер на артукула;
- availability – информация дали продуктът е достъпен;
- link – актуална и работеща връзка към продукта;
- price – цена;
- sale_price – намалена или промоционална цена;
- brand – марка, производител или бранд;
- image_link – линк към изображение на стоката;
- condition – състояние, дали е ново или употребявано;
- title – заглавие или има на артикула;
- description – описание на предлагания продукт.
Допълнително може да се добавят опционалните такива, ако магазинът го поддържа и информацията е въведена през административния панел. Има възможност файлът да бъде в XML или XML RSS формат, както и да се изключват определени продуктови категории.
Изпратете запитване за модула през контактната форма, като изрично споменете версията на вашия OpenCart онлайн магазин.
Настройка на Facebook ремаркетинг
За пускането на подобна кампания е необходимо да направите 3 неща:
- Да направите акаунт във Facebook Business Manager;
- Конфигурация на Facebook пиксел и настройка на проследяването на събитията в сайта – за нормалното функциониране е нужно платформата да получава информация за посещаваните от потребителите ви страници. За целта при създаването му ще трябва да вградите между <head> </head> таговете специални кодови фрагменти в сайта си. Ако не успявате да ги направите самие, ние можем да го направим вместо вас;
- Продуктов каталог (фийд) – тук идва информацията, генерирана с нашия модул за OpenCart. Структуриран файл със списък на продуктите Ви, които ще се показват в рекламите. Този файл може да се генерира във форматите XML, TSV, RSS XML.
Нормалната работа на пиксела се проверява с помощта на разширението Facebook Pixel Helper. Ако всичко е наред се извършват настройки за проследяването на определени събития и предаване на необходимите параметри.
Ако имате имате онлайн магазин на платформата OpenCart, може да разгледате и онлайн курса за много допълнителна информация и съвети за коректна настройка на системата.