SEO на OpenCart
OpenCart е една от най – лесните и фунционални платформи за изграждане на онлайн магазин. Важно е да се знае, че системата по подразбиране не е оптимизирана за търсачки. Това налага ръчно да се погрижим за определени аспекти, свързани със SEO. В тази статия ще разгледаме някои конкретни съвети за подобряване на OpenCart онлайн магазин, както и някои по – общи, свързани като цяло с по – доброто класиране на сайт.
SEO модули-и за OpenCart
За да имате по – голям контрол върху различни настройки, може да използвате някои от готовите SEO модули за OpenCart. Разбира се, по – добър ефект ще постигнете ако имплементирате индивидуално решение, но това често е по – скъпо и трудно, особено ако сами изграждате своя онлайн магазин.
Един от модулите, които можете да използвате е Complete SEO Package. Това разширение е сравнително лесно за употреба. Притежава голяма част от важните настройки, които са необходими за по – доброто класиране на вашия електронен магазин.
Ще можете автоматиочно да изберете meta заглавия за вашите продукти, категории, страници и т.н. Бихме ви препоръчали този модул, ако сте сравнително начинаещ и нямате необходимите знания, за да извършите промени в платформата ръчно.
Като алтернатива, може да предложим Paladin SEO Manager. Разширението има малко повече функционалности и доста по – сложен интерфейс.
Отново има автоматични генератори на meta данни, възможности за ръчна промяна на конкретни продукти, експорт на sitemap, настройка на cron задачи и като цяло е едно добро решени за OpenCart магазините. Интерфейса може да ви стори малко по – сложен и объркан, но за сметка на това има добра документация и поддръжка.
Базовите SEO съвети
Какъвто и модул за SEO на OpenCart да използвате, дори и да сте направили собствени промени по системата – трябва да се спазват основните SEO съвети. В тази статия няма да влизаме в детайли за тях, понеже те са свързани като цяло с оптимизацията. Например, част от тези елементи са:
- качественото съдържание;
- подобряване на поведенческите фактори;
- вътрешни връзки;
- правилни meta данни;
- основните редиректи;
- настройки на robots.txt файла;
- отговор на сървъра;
- скорост на сайта;
- мобилна версия на сайта.
Структура на сайта
Много важно е да изградите правилна структура на онлайн магазина. Трябва да помислите как да систематизирате различните категории и продукти, така, че да бъде лесно на потребителите и търсачките да се ориентират. Опитайте се да изградите такава структура на вътрешните категории, че да няма прекалено високо ниво на вложеност. Например, трябва да се достига до конкретен продукт в 3, максимум 4 подкатегории.
Странициране
Уверете се, че страницирането е правилно извършено във вашия OpenCart онлайн магазин. Необходимо е на различните страници на продукти да има атрибути, показващи следваща и предишна страница. Това става с подходящи атрибути next и prev. В противен случай, рикувате Google да индексира само първата страница на вашата продуктова категория.
URL адреси
URL адресите трябва да бъдат четими. Това ще подпомогне какт хората, които ползват вашия сайт, така и търсещите машини. В OpenCart трябва да се внимава за различните страници с информация. По подразбиране, те изглеждат по следния начин: “www.my-site.bg/index.php?route=information/contact”. Такъв URL адрес трябва да се промени задължително до нещо по – разбираемо, като “www.my-site.bg/contact”. Има и други такива страници в OpenCart на които да се обърне внимание. Това потребителската кошница, страницата за връщане на стока, страниците за регистрация и вход, любими продукти, история на поръчките и др.
Същото важи и за продуктите и категориите. Трябва да сете сигурни, че адресите на вашите артикули и категории са значещи и показват какво има на този адрес. Така дори, клиент може да запомни определена категория и да я въведе директно в браузера.
Трябва да обърнете сериозно внимание и на пътищата, чрез които се визуализира даден преодукт. Това ще рече, че в URL адреса може да имате различен тип на показване на категории и подкатегории. Може URL адресът да изглежда така: “www.my-site.bg/smartfoni-i-tableti/smartfoni/smartfoni-iphone/smartfon-apple-iphone-6s-16gb-silver”, а може и това да стане по по – елегантен начин: “www.my-site.bg/smartfoni-iphone/smartfon-apple-iphone-6s-16gb-silver”. Бихме ви препоръчали структурата на адрес да е съставена от основната категория и продукта. Можете също така тя да бъде съставена само от продукта или бранд и продукт. Внимавате за прекалената сложност на вложеност в url адресите, понеже това може да затрудни навигацията в сайта, както и да доведе до дублирано съдържание в определени случаи.
Спиране за индексакция определени страници
Необходимо е да спрете за индексация определени страници, които не е необходимо да бъдат включени в Google. Такива страници могат да бъдат – страницата за регистрация, количката за пазаруване, благодарствени страници при направена поръчка. На пръв поглед това може да ви изглежда като нещо дребно, но реално това ще позволи на Google да обходи по – голямата част от вашите важни страници. Голяма част от модулите позволяват затварянето за търсачки на конкретни страници. Чрез стойност “noindex” на meta таг “content” може това да се направи и ръчно, но все пак внимавайте при употребата на такива стойности. Трябва няколко пъти да се убедите, че знаете точно какво правите.
Скорост на зареждане на сайта
Уверете се, че вашият онлайн магазин се зарежда бързо. Потребителите не обичат да чакат, а бавното зареждане може да отблъсне голяма част от потенциалните ви клиенти. Тествайте с безплатния инструмент на Google за бързина на страницата, както и за ползваемост на мобилни устройства. Ако е необходими, оптимизирайте изображения, като запазите тяхното качество. Не забравяйте обаче, че ако трябва да избирате между качеството на изображенията и скоростта – изберете качеството. За щастие, можете беззагубно да компресирате голяма част от тях.
Ако желаете да видите още полезни съвети и уроци, вижте пълния курс за изграждане на OpenCart онлайн магазин.