Какво е UTM таг

4.6/5 - (5 гласа)

UTM таг е чудесен начин да се видят и проследят резултатите от вашата маркетингова стратегия.

В днешно време, пред нас съществуват толкова много възможности за маркетинг и реклама, че човек дори не може да забележи всички от тях. Когато става въпрос за дигитален маркетинг, съществуват онлайн и офлайн кампании, като е изключително трудно да се види как точно отделните видове маркетинг работят за нашия сайт.

Един прекрасен начин да следите резултатите си е, да използвате UTM (Urchin Tracking Module) кодове. Тази проста техника може да се свърже вашите маркетингови подходи към Google Analytics и да Ви даде данните, които трябва да подкрепят една идея или да Ви подскаже да смените посоката и да опитате нещо друго.

Какво е UTM код?

UTM код е прост код, който можете да добавяте към обикновени URL адреси, за да проследявате източника, начина на придобиване и името на рекламната кампания. Това позволява на Google Analytics да ви покаже с точност от коя кампания идва трафика към сайта Ви. Чрез създаването на отделен UTM код за реклама на клик в две онлайн платформи, например, можете да получите информация – коя генерира повече трафик, реализации и т.н. Освен това, можете да следите не само източника и носителя, но дори отделни имена на кампании.

Кои са подходящите UTM тагове за моята кампания?

UTM таг: Campaign: например “Campaign-Summer-2016”
Този параметър е обединяващото име на вашата текуща кампания, независимо от онлайн каналите, в които ще я рекламирате. Добре е да използвате едно и също име за кампания във всички канали за реклама онлайн, за да можете после да обедините цялата информация.

UTM таг: Source: например AdWise
Този параметър дава възможност за разделяне на трафика по източник или име на рекламната мрежа.

UTM таг: Medium: cpc (други варианти: cpm, cpa, promoted_post и др.)
Този параметър дава възможност за обединение и разграничаване на трафика по начин на заплащне – на клик, на импресии и др.

UTM таг: Content: например laptop_ad_21
Този параметър дава възможност за разделяне на трафика по това от кой рекламен елемент е използван. Служи за разграничаване на отделните реклами.

UTM таг: Term: Идентифицира платените ключови думи

След като знаете стойностите, които искате да следите, можете просто да отидете на генератора на URL адреси на Google, да въведете тези стойности в параметрите и да натиснете бутона за генериране на линк. Най-прекрасното нещо за UTM кодове е, че можете да промените кода, когато искате.

utm таг

След това в Google Analytics можете да следите онлайн кампаниите, като погледнете в секцията “Стандартно отчитане”, а след това в “Източници на трафик” и “Източници”, като най-накрая кликнете върху кампании. В този раздел можете да видите името на вашата кампания, последвано от това колко добре се е справила.