Редизайн на уеб сайт? 5 Важни стъпки за успех

Редизайн на уеб сайт? 5 Важни стъпки за успех

Редизайнът на уеб сайт може да бъде мощна стратегия за даване на нов живот на бизнес процесите (особено в кризисни ситуации). Съществуват обаче и много случаи, при които лошо подготвеният редизайн води до финансови загуби, ядосани потребители и други тежки проблеми.

Изключително важно е да се проведат консултации с утвърдена SEO агенция за защита на класирането или агенция за уеб дизайн, която разбира стратегии за запазване на трафика.

редизайн на уеб сайт
Редизайн на уеб сайт

Според наше проучване, при сайтове в по-малко конкурентна ниша – позициите на ключови думи ще покачат до предишните позиции в продължение на няколко седмици, за умерено конкурентни ключови думи, ще са нужни месеци, а за висококонкурентни ключови думи е необходимо до една година или повече, за да се върне старото ниво на трафик и класиране.

В тази статия ще поговорим за това, което трябва да обмислите внимателно, преди да задействате редизайн на вашия сайт.

Стъпка 1. Задайте умни цели

Когато става въпрос за бизнес, не трябва да се предприемат действия, преди да се поставят предварително цели. Трябва да приведете редизайнът в съответствие с вашите бизнес цели. Тези цели, които задължително трябва да споменем са:

  • увеличете броя на посетителите или реализациите;
  • променете външния вид, за да отразите новия си бизнес стил и съвременните тенденции на UX;
  • разширете функционалността на уебсайта, т. е. добавете инструменти, които позволяват на клиентите да поръчат обратно обаждане или да добавят нови секции с плъзгачи за обратна връзка и т. н.

След като поставите целите си и разберете как те могат да бъдат включени в уебсайта ви, ще можете да разделите целия процес на лесни за управление стъпки. Дефинирането на KPI (Key Performance Indicator) е важно за успеха на всяка онлайн кампания.

Стъпка 2. Съберете колкото се може повече данни

Не можете да направите нещо по-добро от сегашното, ако нямате представа как текущата версия влияе на SEO или реализациите. Как потребителите стигат до сайтова ви, на кои страници влизат, къде прекарват по-голямата част от времето си и къде се връщат отново? Кои са тези посетители, възрастовата група на мъжете и жените, къде живеят, какви устройства използват?

Всички тези въпроси трябва да имат отговори, подкрепени от данни. Така че редизайнът започва с проучване на стария ви сайт, потребителски потоци и комбиниране на изчерпателен доклад. Екипът за тестване на потребителите е трябва да състави перфектен план и стратегия за редизайн на уебсайтове, базирани на реални данни.

Стъпка 3. Помислете за SEO

Няма смисъл от редизайн на сайта, ако, когато получи нов външен вид, той се класира по-назад от преди. SEO е много важно нещо, което не трябва да се подценява.

Има много начини да оптимизирате сайта си за SEO по време на редизайн на сайта:

  • проверете два пъти заглавията на страниците, подзаглавията, мета описанията, постоянните връзки към цялото съдържание;
  • проверете времето за зареждане и се опитайте да го сведете до минимум;
  • извършете проверка за плагиатство, за да сте сигурни, че съдържанието ви е достатъчно уникално.

Стъпка 4. Полиране на съдържанието

Тук трябва да разберете каква роля ще играе съдържанието на вашия сайт. Можете да имате целеви страници, блог, форум с персонализирано съдържание или секция с база от знания. Не е необходимо да имате абсолютно всичко, но трябва да разберете какво съдържание ще ви е необходимо, за да постигнете бизнес целите си.

След това можете да отделите известно време, за да получите уникално текстово съдържание и да изградите процес на маркетинг, чрез съдържанието, ако е необходимо. Производството на съдържание за целеви страници и блог са две различни задачи, тъй като в първия случай съдържанието ще бъде едно и също за дълго време (evergreen), а в блога ще трябва да имате поток от ново съдържание регулярно.

И ще трябва да разберете откъде ще го получите, кой ще го напише и колко често. Това включва подготовка на стратегия за съдържание.

Стъпка 5. Уверете се, че потребителите приемат новия дизайн

  • подобрено показатели на разглежданите страници. Достъпът до уебсайтове, които не са пригодени за мобилни устройства е огромна болка. Потенциалните клиенти ще бъдат недоволни и шансовете да ги придвижите по-нататък през фунията за продажби ще намалеят значително;
  • по-ниски нива на Bounce Rate. Ако уебсайтът не дава отговори на въпросите, посетителите могат бързо да напуснат, което води до по-висок процент на неуспех. Потенциалният лидер в продажбите се губи завинаги. Ето защо е много важно незабавно да покажете подходящо съдържание, независимо от устройството, което се използва за достъп до нея;
  • по-добро класиране в органичните резултати. Опитите показват, че отзивчивият UX е един от водещите фактори, които търсачките използват, за да изградят своите рейтинги. Това са така наречените “поведенчески сигнали”;
  • по-бърз сайт. Това е добра цел, която трудно се постига, но всички знаем, че играе огромна роля. Не бива сляпо да вярвате на всичко онлайн инструменти за проверка на скорост. Ето един кратък checklist, който според нас обхваща по-важните аспекти, свързани със скоросткка:
    • хостингът е достатъчно добър, за да отговори на всички потребителски заявки. Данните от Google Analytics не са единствения индикатор, който да проследявате, за да разберете реалното състояние на посещенията. Ето и промо код за намаление от голяма българска компания;
    • при разглеждане на уеб сайта от мобилно устройство и настолен компютър – трябва всички елементи да се зареждат бързо, без голямо забавяне. Това е така наречения “потребителски тест”. Опитайте няколко браузера, резолюции и задължително всички типове страници във вашия уебсайт;
    • верифицирайте с проверка, чрез инструментите за проверка на скорост, за да се уверите, че не сте пропуснали нещо важно.

Заключение

Редизайнът на сайта, направен правилно, може да бъде блестящ бизнес ход. Все още има много клопки и грешки, които трябва да се избягват. Това е сложен процес, който изисква инвестиране на време за за планиране, събиране на данни, изпълнение, анализ и непрекъснато усъвършенстване.