Тенденции при изработката на уеб сайтове през 2020 година

4.7/5 - (15 гласа)

През 2020 година потребителските посещения на уеб сайтове през мобилни устройства значително надминават тези, направени от настолни компютри. Ето защо уеб разработчиците обръщат сериозно внимание на създаването на мобилна версия на уеб сайтовете или поне на наличието на теми с responsive дизайн.

Мобилна навигация с палец

Тенденции при изработката на сайтове през 2020
Уеб дизайн трендове

През 2020 година вашият сайт не само трябва да работи добре и да бъде лесен за използване през мобилни устройства, а и нещо повече – навигацията му трябва да е удобна за палеца на ръката. Ще постигнете лесна за палеца навигация като поставите менюто в центъра на екрана – пространство, до което този пръст на ръката може лесно да достигне. Експертите са категорични, че това ще направи вашият сайт десет пъти по-лесен за използване през мобилни устройства и ще увеличи потребителското удовлетворение от него.

Погрижете се за бързината на сайта

В днешно време потребителите на уеб съдържание могат да достигнат до всяка нужна им информация само за няколко секунди с едно движение на палеца или с един клик на мишката. Ако те не открият това, което търсят във вашия сайт за по-малко от три секунди, ще го затворят и ще преминат към следващия резултат, който търсачката им предложи. Ето защо скоростта и бързината на сайта ви са много важни, за да не губите посетители и клиенти. Скоростта на зареждане е важна и за търсачките и е фактор за позиционирането на вашия сайт в резултатите в Google.

Изключителна важно за бързината на вашия сайт е хостингът. Дали ще бъдете на VPS или на достатъчно оптимизиран споделен план – това има пряко влияние на зареждането на динамичните елементи по сайта. Вижте в тази статия промо код за СуперХостинг, една от големите хостинг компании в България, които предлагат качествени решения.

Оптимизацията за търсачки става все по-важна

В днешно време, когато все повече бизнеси реорганизират дейността си онлайн, конкуренцията между сайтовете е огромна. В тази ситуация ролята на оптимизацията за търсещи машини т.нар. SEO (Search Engine Optimization) е ключова. Тя помага за извеждането на даден сайт по-напред в онлайн търсачките, което води и до много по-голяма посещаемост или нарастване броя на продажбите, когато това е онлайн магазин.

Заложете на видео съдържанието

Видеото отдавна се е наложило като един от най-ефективните инструменти за онлайн маркетинг. И това съвсем не е учудващо – видеоклиповете лесно ангажират вниманието, тъй като хората ги харесват.  Според различни прогнози, през настоящата година 67% от бизнесите ще си партнират с инфлуенсъри, за да достигнат до повече потребители. Така че, ако искате да имате успех, използвайте смело предимствата на видео съдържанието.

Чат ботове

Чат ботове

Както вече споменахме, в днешни дни всички искаме нещата да се случват бързо и на момента. Ето защо не е учудващо, че един от най-бързо развиващите се канали за комуникация с клиентите в уеб са чат ботовете. Благодарение на тях, вие можете да откликнете на всяко желание и да отговорите на всеки въпрос на вашите потребители мигновено. Експертите очакват до 2021 година 71% от бизнесите по света да използват чата като канал за клиентско обслужване. Така че, ако все още не сте го направили, интегрирайте го и вие.

Задължителен SSL сертификат

Наличието на  SSL сертификат вече е не само знак за надежден сайт, но и важен ранкинг фактор, който влияе върху позиционирането на сайтовете в търсачките. Този сертификат доказва, че връзката между потребителя и сайта е криптирана и чувствителните данни, които преминават през нея са защитени. Въвеждането му е част от глобалната тенденция интернет пространството да стане едно по-сигурно и защитено място, където потребителите да се чувстват спокойни.

Нараства влиянието на регулациите

Част от тази световна инициатива е и влизането в сила на Регламента за защита на лични данни GDPR на Европейския съюз. С навлизане на регламента, потребителят трябва да извърши действие, с което да покаже своето съгласие, че иска да получава новини от уеб сайта. Казано накратко GDPR е регламент, който има за цел да улесни контрола на физическите лица върху начина, по който различни организации получават достъп и оперират с техни лични данни. За да спазите изискванията на регламента, вашият сайт трябва да съдържа специална страница с политики за поверителност.